Magazine en online platform voor OMG
Conceptontwikkeling, branding, website van nieuw magazine
OMG is een merk dat inspireert over zingeving en spiritualiteit, en is in november 2020 gelanceerd als kwartaalmagazine. OMG Magazine telt 140 pagina’s. Over OMG: “Het is je gids voor een bezield leven. De drie pijlers van OMG zijn Other (O), Me (M) en God (G). Via OMG ga je je opnieuw verbonden voelen met jezelf, de ander en het hogere.”
Essencio is al langere tijd betrokken bij de totstandkoming van dit magazine . Van concept naar een eerste logo, en van het magazine-ontwerp tot alle PR-uitingen van dit merk. Een merk met bezieling, door de diepe en sprekende kleuren, gouden accenten en de rijke schoonheid van kunst en natuur. We realiseerden onder andere:
Offline
• Inhoudelijk meedenken en advies voor merk, magazine en (online) business
• Algehele visuele conceptontwikkeling; logo + magazine-logo, moodboard, huisstijl, typografie
• Art direction voor merk en magazine
• Ontwerp, opmaak en prepress OMG Magazine editie 1, 2 en 3
• Samenstelling en creatie shoppingpagina’s
• Concept en organisatie covershoots (i.s.m. Studio Silverlinings)
• Beeldredactie; beeldselectie, organisatie, briefing fotografen, stockbeeld selectie
• PR-uitingen; abri’s, brochures, flyers, persberichten, winkelpromotie
• Diverse luxe kaartensets, als cadeau voor abonnees
Online
• Basiswebsite; structuur, eindredactie, ontwerp, ontwikkeling en uitvoering
• Art direction OMG online: blogs, social media, nieuwsbrief, online banners, advertenties
• Contentplanning, redactie, beeld en publicatie: website-, social media- en nieuwsbrief-content
• Ontwikkeling en redactie nieuwsbrieven
• Lancering van merk en magazine + promotie online
• Advies, ontwikkeling en inrichten social advertenties
We hebben een dapper en moeilijk besluit genomen om OMG sinds nummer 4, eind 2021, niet meer te maken (zowel offline als online). We hebben OMG met hart en ziel gemaakt en opgestart, en hopen van harte dat het merk voortgang heeft in bezielde en professionele handen van anderen.
Begin juli 2022 is aangekondigd dat het papieren magazine van OMG na stopt. Na vijf edities had het magazine tweeduizend abonnees. Het was een te kostbare uitgave in verhouding tot de inkomsten. Het is mogelijk dat OMG in een andere vorm een vervolg krijgt.
>> Zoek je hulp bij het ontwikkelen of restylen van een magazine? Neem dan contact met ons op. Of wil je aan de slag met branding voor je organisatie of bedrijf? Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt