Over ons

Bureau voor merken en magazines

Wij zijn Essencio, een creatief team met expertise in contentmarketing en design. Onze missie is om de wereld stijlvoller en echter te maken. We helpen ondernemers en organisaties verder groeien – vanuit hun essentie – met effectieve branding en inspirerende magazines. We maken betekenis zichtbaar door mooie ontwerpen, waardevolle contentmarketing en stijlvolle producten. Online en offline. Ook presentaties en workshops over branding en marketing verzorgen we graag.

Wij geloven in authentiek en bevlogen ondernemen. We zijn nauwkeurig en betrokken, onderzoekend en nieuwsgierig, en werken vanuit onze talenten en ons hart. Samen met jou willen we de wereld mooier maken door te leven en werken vanuit verbinding, ontspanning en vertrouwen.

In ons werk streven we altijd naar de hoogste kwaliteit, in inhoud en in ontwerp. We zijn specialistische generalisten met rijke ervaring op gebied van branding, marketing en magazines. We verdiepen ons steeds opnieuw in alle aspecten die nodig zijn voor het zichtbaar maken van de missie van jouw bedrijf of organisatie. Zodat jij impact kunt maken in deze wereld met jouw verhaal.

Ons werk doen we vanuit een inspirerend kantoor in Bovenveen, een landelijk buurtschap vlakbij ’t Harde. De achterkant van ons kantoor grenst aan het bos, je kunt er heerlijk wandelen. Weet je welkom!

We werken vanuit verbinding en vertrouwen, samen met onze klanten. Zo maken we samen impact.

Kernwaarden van Essencio

• Kwaliteit
• Schoonheid
• Positiviteit
• Kalmte
• Authenticiteit

Onze manier van werken

  • Relationeel en betrokken
  • Nauwkeurig en bevlogen
  • Intuïtief en creatief
  • Betrouwbaar en eerlijk
  • Meedenkend en adviserend
  • Onderzoekend en nieuwsgierig

Wij maken tijd voor jouw betekenis

Margreet Kattouw

EIGENAAR / ART DIRECTOR / MERKSTRATEEG

Mijn brede ervaring wil ik inzetten om ook jouw missie een groter podium te geven. Bij zoveel ondernemers heb ik mogen ervaren hoe je elkaar daarin vleugels geeft. De wisselwerking die ik zelf terug ontvang als ondernemer is hierin leuk en waardevol.
Groei en ontwikkeling, zingeving en diepgang, ondernemen en met mensen omgaan, zijn woorden die me typeren. Ik zet me in voor het ontwikkelen van dat wat nodig is, dat wat er toe doet. In branding en print. Want jouw ‘waarom’ helder krijgen, de juiste strategie bepalen is iedere keer een bijzonder proces. Ik ben van nature een vragensteller. Mijn nieuwsgierigheid, in combinatie met het aanvoelen van mensen, maakt dat ik snel tot de kern kom, en dat jij je op je gemak voelt. 

De afwisseling van online en offline, van het ontwikkelen van een compleet brandingpakket tot het ontwerpen van een nieuw magazine van papier, zijn dingen waar ik mijn talenten met veel plezier in kwijt kan. Ik heb altijd een drang naar het doen van nieuwe dingen en houd ervan me breed te ontwikkelen. In concept, ontwerp en fotografie kan ik dit het beste kwijt, maar ook in het ontwikkelen van nieuwe ideeën. In de diensten van Essencio Brands en de producten van onze webshop Essencio.nl komen al deze dingen op een veelzijdige manier samen.
Ik ben graag buiten, waarin de natuur mijn grote inspiratiebron is. Wandelend, kamperend, schaatsend of werken in de tuin: buiten kan ik intens genieten van alle seizoenen en landschappen.

LinkedIn
E-mail

 

In de kern:

  • Academie voor Beeldende Kunsten
  • Ruim 25 jaar ontwerp- en communicatie
    ervaring, bij bureaus en als zelfstandige
  • Ondernemer (sinds 2004) en uitgever (webshop sinds 2009)
  • Expertise: conceptontwikkeling, branding, grafisch ontwerp, magazine- en boekontwerp, fotografie,
    communicatie, ondernemen, uitgeven.
  • Kernwoorden: strategisch, analytisch, creatief,
    toegankelijk, hoogsensitief, beelddenker, intuïtief, nuchter, observator, positief.
  • Getrouwd met Henk, moeder van drie opgroeiende kinderen, woont in Bovenveen
  • Vindt dat koffie buiten zoveel lekkerder smaakt
Lees meer

Jiska Rook

MERKSTRATEEG / CONTENTMARKETINGSPECIALIST

Leven en werken vanuit verbinding en zingeving – daar streef ik naar. Ik geniet ervan om te werken voor, en samen met, mensen die willen bijdragen aan een verhaal dat groter is dan henzelf, voor een betere wereld. Want mensen met een waardevol verhaal verdienen aandacht. Maar omdat we in een bomvol informatietijdperk leven, krijgen ze vaak niet de zichtbaarheid die ze verdienen.

De afgelopen jaren hebben we veel ondernemers en organisaties mogen ondersteunen bij hun branding en marketing op een eerlijke, verbindende manier. Het uitgangspunt is altijd het unieke verhaal van de ondernemer of de organisatie. Van social post tot nieuwe website, van nieuwsbrief tot luxe magazine – ik draag er graag strategisch, uitvoerend en coachend aan bij om jouw betekenis zichtbaar te maken. Ook presentaties en workshops over branding en marketing verzorg ik graag.

LinkedIn
E-mail

IN DE KERN

  • Ruim 10 jaar online en contentmarketing-ervaring bij marketingbureaus
  • Journalistieke opleiding, gestart in de tijdschriftenbranche
  • Specialismes: contentmarketing, merkstrategie, social media, magazines, website-ontwikkeling, contentcreatie (tekst & video), contentcoaching
  • Mijn thuisbasis: getrouwd met Martijn, moeder van Filou & Zef, en woon in Zwolle
  • Ik geniet van schrijven, zwarte koffie met iets lekkers erbij, duurzame keuzes maken, verwonderen over de natuur, boeken lezen en oprechte gesprekken
  • Kernwoorden: onderzoekend, creatief, strategisch, leergierig, betrokken, empathisch
Lees meer

Anne-Jet de Wild

CONTENTSPECIALIST

Als ik mag luisteren naar bevlogen mensen of organisaties met betekenisvolle verhalen die ertoe doen, dan maak je mij echt gelukkig. Verhalen die hoop, verandering en optimisme ademen. In het klein of groot. Die verdienen aandacht.

Ik verlang er als toegewijde communicatieprofessional naar om mensen en organisaties te verbinden rondom die prachtige verhalen en deze tot leven te wekken. Met woorden, beelden én stijl, maar altijd stevig gefundeerd op een strategie en natuurlijk jouw unieke identiteit.

Een voor mij waardevol, oud boek geeft hierin overigens een mooie aanmoediging: “Schenk aandacht aan alles wat waar is, alles wat edel is, alles wat rechtvaardig is, alles wat zuiver is, alles wat lieflijk is, alles wat eervol is, kortom aan alles wat deugdzaam is en lof verdient.”

Naast mijn werk als Contentspecialist bij Essencio, werk ik bij Boekhandel Riemer. Een sfeervolle boekenwinkel in Amersfoort. Heerlijk om daar ook bezig te mogen zijn met verhalen, maar op een hele andere manier. Ben ik niet aan het werk? Dan vind je mij bijvoorbeeld bij mijn man Ruben thuis, maar ik kook ook graag uitgebreid (vooral Italiaans), lees veel non-fictie boeken, speel piano, bezoek regelmatig monumentale stadjes en maak dan foto’s. Of ik mijmer zomaar wat weg op een bankje in de bossen bij Lunteren.

LinkedIn
E-mail

IN DE KERN

  • Specialismes: tekst, contentcreatie en projectmanagement
  • Ook ervaring met event(marketing) en customer journey analyse 
  • Opleiding: HBO Communicatie
  • Sinds augustus 2021 betrokken bij Essencio Brands 
  • Getrouwd met Ruben
  • Woont in Lunteren
  • Geniet van Italiaans eten, lezen, musea bezoeken en piano spelen
Lees meer
EsencioBrands team Carline Vrielink-5256 kleiner

Carline Vrielink

GRAFISCH ONTWERPER

Goede verhalen, daar houd ik van. Als een ondernemer of organisatie een sterk verhaal heeft en daarmee de wereld mooier wil maken, dan vind ik het waardevol om daar visueel aan bij te dragen. Als de juiste beeldtaal ontwikkeld is, herken je jezelf als ondernemer of organisatie hierin. Ook je doelgroep zal zich daardoor aangesproken voelen en, geholpen met goede marketing, graag met je samenwerken.

Daarnaast heb ik een grote liefde voor print. Ik vind het heerlijk om aan boeken, tijdschriften, folders en kaarten te werken. Spelen met tekst en beeld, kleur en vorm, compositie en witruimte. Een papieren wereld creëren waarin je je als kijker een momentje kunt verliezen.

In mijn vrije tijd ben ik ontdekkingsreiziger. Ik bezoek graag onbekende én bekende plekken; daarbij ben ik een omnivoor: ik houd van dichtbij en ver weg, van platteland en parken, maar ook steden. Het liefst doe ik dit op een langzame manier; te voet of op de fiets. Op mooie plekken ga ik even zitten om de sfeer in mij op te nemen of vast te leggen in mijn schetsboek.

Ook heb ik een fascinatie voor de mens. Wat deze doet, maakt en denkt; ik wil er alles van weten. Naast mijn werk, studeer ik daarom cultuurwetenschappen. Verder maak ik graag illustraties, praat ik bij met vrienden, wandel met de honden en ga naar concerten en opera’s.

LinkedIn
E-mail

IN DE KERN

  • Grafisch ontwerper met jaren ervaring
  • Specialismen: grafisch ontwerp, illustratie
  • Sinds juni 2023 betrokken bij Essencio Brands
  • Woont in een gezellige volksbuurt in Kampen
  • Kernwoorden: creatief, aandachtig, open, belangstellend, nieuwsgierig
Lees meer

Henk Kattouw

FINANCIËN EN ORGANISATIE

Dingen goed regelen, dat is zo belangrijk voor de groei en voortgang van een bedrijf of organisatie. Mijn jarenlange ervaring bij een grote fondsenwervende organisatie als financiële man en data-analist komt hierin goed van pas. 

Ik verzorg voor Essencio alle financiën, personeelszaken en andere administratieve dingen. Voor de webshop Essencio.nl draag ik de verantwoordelijkheid voor de praktische kant van het uitgeven, zoals het contact met in- en verkopers en het voorraadbeheer.

Essencio past bij mij, ik houd van diepgang, en de vrijheid van het ondernemen. Ik geniet van mooie, waardevolle dingen en voel me thuis in de natuur. En van windstil weer, het strand en de bergen. Of dat nu wandelend of sportend is, ik vind beide heerlijk. Ik houd ervan als iets mooi is en ‘klopt’. Naast mijn financiële werk zorg ik voor ons gezin en ons thuis.

LinkedIn
E-mail

IN DE KERN

  • Sterke visie voor een steeds beter gebruiksgemak en efficiënt werken
  • Oog voor detail, 
  • Kernwoorden: geduldig, analytisch, betrouwbaar, opgeruimd, eerlijk, rustig, zorgzaam
  • Ontdekt graag nieuwe mountainbikepaden op de Veluwe
  • Getrouwd met Margreet : )
Lees meer

Wat onze klanten zeggen

“De samenwerking met Essencio ervaar ik als professioneel, deskundig, ontspannen en ongedwongen. De vertaling van idee naar de praktijk en hoe dit aansluit bij jou als ondernemer en je ideale klant voelen ze haarfijn aan en weten ze heel precies te vertalen naar beeld en taal.”
Directeur HSP & WERK en Gifted Leaders
Esther Kaastra
“De samenwerking met Essencio voelt als een warm bad. Ze zijn genereus met advies, creatief met beeld en woord, snelle en attente zakenpartners en bovenal gezellige collega’s.”
Psycholoog, executive coach en trainer
Marjon Bohré
“Ik ben onder de indruk van jullie warme nabijheid en support. Wat dat betreft klopt het helemaal met wat jullie uitdragen en zijn jullie echt anders dan vele anderen. Niet alleen als klant, maar ook als mens voel ik mij erg gezien.”
Coaching vanuit creativiteit, natuur en schoonheid
Maryse Groenewegen
“Er is direct ruimte en rust ontstaan en een helder beeld over hoe ik de komende jaren mijn onderneming vorm kan geven. Jullie input was waardevol, helder, duidelijk en wat ik met name heb gemerkt: jullie zijn oprecht betrokken. Ik voelde me gezien en mijn kwaliteiten werden direct erkend.”
Senior coach & trainer
Samantha Maes
“Bij Essencio maken ze de meest prachtige dingen. Maar weet je wat hun echte kracht is? Doordringen tot de kern, in het bijzonder tot jouw diepste essentie. Ze helpen je om van daaruit, gebaseerd op hun inspirerende en praktische Contentmodel, een betekenisvol merk in de breedste zin van het woord te bouwen.”
Beeldkunstenaar
Marloes van Zoelen
“Knap hoe jullie coaching en branding aan elkaar weten te koppelen. In één sessie hebben we de juiste focus gekregen en ons ontdaan van ‘ruis’ wat ons onbewust op de rem deed staan. Jullie hebben onze potentie weer meer aangewakkerd!”
Psychologen bij Villa VIP
Melissa Spoor en Léanne van Goch
“HSP & WERK staat nu stevig door de 100% kloppende branding en website, en is klaar voor de toekomst. Bijzonder hoe deze samenwerking is verlopen. Soepel en zonder onnodig te veel woorden. Essencio weet precies wat er nodig is om naar het volgende niveau te gaan met je bedrijf en om daar de branding op aan te passen.”
Eigenaar en executive coach van HSP & WERK
Esther Kaastra

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, print en contentmarketing. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.

Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.