Magazines en boeken – Van concept tot product

Inspireer je lezers met een stijlvol, kwalitatief magazine of boek

Je hebt een prachtig idee voor een (nieuw) magazine of een inspirerend boek. Je hebt bijzondere inspiratie te bieden die oprechte aandacht nodig heeft. Een magazine, boek of ander printproduct zorgt voor een diepere laag van vertrouwen bij je klanten. Maar hoe pak je zoiets aan?

Een mooi magazine, koffietafelboek of ander papieren product is een prachtig middel om de mensen die jij wilt bereiken meer diepte en inhoud te bieden over jouw organisatie of bedrijf. Als je door middel van een tastbaar papieren product een offline moment creëert, zorgt dat bij de ontvanger voor een diepere laag van verbinding en vertrouwen. Je laat zien dat je merk aandacht verdient en waarde heeft, door te investeren in een mooi product. En dat voel je.

TIJD EN AANDACHT – WAAR VIND JE DAT NOG?

Gemiddeld houdt iemand 25 minuten de aandacht vast van bij het lezen van een print-product, zoals een magazine. Heel waardevol, als je dat vergelijkt met het online lezen van blogs. Daarbij blijven deze middelen langere tijd in huis rondslingeren, en lezen anderen mee.

Een stijlvol magazine, boek of ander printproduct verrijkt je klanten.

Print zorgt voor een betere focus op de inhoud, doordat je je zintuigen gebruikt. Er wordt aandacht besteed aan het maken ervan, en dat ervaar je als lezer. Zintuigen zijn heel belangrijk in het opnemen van je boodschap. Je leest niet alleen het verhaal, je voelt en ruikt het papier en wordt meegenomen in de sfeer, zodat een verhaal je echt kan raken. Daarnaast geven producten met diepgang betekenis aan het leven van alledag, zijn we daar niet allemaal naar op zoek?

Margreet Kattouw Essencio Brands_kantoor_creatieve studio_magazines print_Silver_Linings_15-733-900

Ontwerpen en uitgeven van printproducten

Mooie producten raken mensen, en we helpen je dan ook graag met het ontwerp en de ontwikkeling van printproducten. We genieten van structuren, stoffen, typografie en papier. Stationery, agenda’s, magazines, bijzondere boeken – we hebben jarenlang ervaring in het ontwerpen en uitgeven ervan. Heb je onze webshop al bekeken? Dat is onze eigen creatieve speeltuin van waardevolle producten van papier.

‘Essencio heeft alles uit handen genomen en geregeld, vanaf het eerste contactmoment totdat de magazines werden geleverd. Iedere stap in het proces werd duidelijk en helder overlegd’

Redactie van magazines en boeken met diepgang

Printproducten worden voor ons nog mooier als ze inhoudelijk iets toevoegen. Betekenis geven aan het leven van alledag. Naast het ontwerp van boeken en magazines, verzorgen we dan ook graag de redactie en/of eindredactie. We hebben veel ervaring in tekstschrijven en denken altijd verder mee dan het product op zich. Hoe kun je je verhalen uit je boek of magazine bijvoorbeeld ook online benutten? Daarnaast adviseren we je graag in de verdere marketing van je boek of magazine.

Ons werk is altijd maatwerk en met kwaliteit en aandacht gemaakt. We zijn nieuwsgierig naar jouw productvraag en begeleiden je graag van concept tot realisatie.

Print geeft een luxe gevoel en zorgt voor een betere focus op de inhoud. Omdat je langer de aandacht van je lezer vasthoudt.

Welk luxe papieren product zoek jij?

Conceptontwikkeling

Concepten

Een magazine of boek ontwikkel je niet zomaar, daar gaat veel denkkracht aan vooraf. Is het relevant voor de lezer? Is het houdbaar op de lange termijn? Wie maakt het beeld en de teksten of doet de correcties? Wat is een bladritme en waarom is dat relevant? Hoe kan ik online kanalen in gaan zetten voor meer verkoop?

Van het eerste idee tot en met de praktische planning en uitvoering: wij hebben de kennis in huis om het totale concept voor je te ontwikkelen en het traject uit te voeren. Of het nu om een eenmalige uitgave gaat of om een nieuwe periodiek.

PRINTPRODUCT

Magazines

We hebben veel ervaring in het ontwikkelen van totaalconcepten voor magazines, in concept, vorm en inhoud. Bladen brengen emotie over en geven een sterke inhoudelijke lading aan je merk. Teksten in een papieren magazine worden, in vergelijk met online informatie, beter verwerkt door je hersenen. Omdat er een relatie wordt gelegd tussen wat je voelt en wat je ziet.

Stijl, sfeer, bladritme en merkbeleving, alles komt aan bod bij de ontwikkeling van een magazine. We gaan voor de beste uitvoering en impact, zodat het blad zo lang mogelijk bij de lezer op tafel blijft liggen. Én we denken mee over de marketing van je magazine, zodat zoveel mogelijk mensen het blad lezen.

PRINTPRODUCT

Luxe boeken

We hebben honderden luxe en bijzondere boeken gemaakt de afgelopen jaren, zoals koffietafelboeken, Bijbels en romans. De uitstraling, het papier, de druktechniek en het beste formaat – we kunnen je goed adviseren.

We worden blij van het creëren van een visueel concept, van binnen en van buiten. We verzorgen alles, van omslag tot binnenwerk, van het regelen van de drukker tot het maken van je ISBN-code.

PRINTPRODUCT

Stationery & diversen

Alles wat geen magazine of boek is – maar wel van papier en zinvol voor je merk – noemen we stationery. Het zijn de kleine dingen die nét dat extraatje hebben wat je merk bijzonder maakt. Laat je waardering merken aan je klant met print, en bedankt ze met een cadeautje voor het vertouwen in jou.

Er is heel veel mogelijk. Denk aan: een luxe ansichtkaart, een mooi notebook met je logo,
een creatieve flyer, een bedrukte canvas-tas, een bijzondere stempel of andere gadgets. We denken graag creatief met je mee, ontwerpen het én verzorgen het drukwerk.

Onze expertises, creativiteit en liefde voor papier​

Margreet kattouw Essencio Brands Print magazine tuin kantoor creatieve studio

De geur van een magazine dat net van de drukker komt. Het papier dat door je handen gaat bij het bladeren in een luxe boek. Het reliëf van een logo dat je voelt op een visitekaartje. Een onthaastend moment.
We geloven sterk in de kracht van papier. Je boodschap komt vele malen sterker over wanneer je het geprint in handen hebt. Op papier komen verhalen en foto’s het beste tot hun recht.

Of het nu een notebook, magazine of bijzondere flyer is: een print-product is een cadeau. Een moment van luxe. Je voelt de tijd, de aandacht en de zorg die eraan is besteed.

Het nadenken over het ontwerp, het uitwerken van het concept, het creëren van de teksten, het fotograferen van de beelden, het kiezen van het papier – onze harten gaan sneller kloppen van een product dat helemaal klopt.

Bekijk ons werk in print

Wat klanten zeggen

“Essencio heeft alles uit handen genomen en geregeld, vanaf het eerste contactmoment totdat de magazines werden geleverd. Iedere stap in het proces werd duidelijk en helder overlegd. Nedco heeft een prachtig magazine waar we bijzonder trots op zijn. Een magazine dat de 35 jaar Nedco juist verwoordt, in beeld en tekst.”
Marketing Nedco
Elger Wiersma
“Ik heb het blad nu met veel meer interesse en voor het eerst ook van a tot z uitgelezen. Het gaf mij een prettig gevoel. In vergelijking met de eerdere nummers vind ik het een vooruitgang, qua uiterlijk, maar wat mij betreft vooral ook qua inhoud. Ik denk dat dit vooral komt doordat de inhoud nu meer past bij mijn geloofs- en belevingswereld.”
Lezer van Petrus Magazine
“We hebben met elkaar een prachtig magazine kunnen neerzetten en dat is ook goed ontvangen! Ik krijg er enthousiaste reacties op en begeleiders vinden het fijn dit magazine mee te geven aan scholen. Docenten vragen zelfs exemplaren extra op om uit te delen aan andere docenten.”
Projectleider MDT Onderwijs bij TijdVoorActie
Sanne Dekkers
“Heel inspirerend om met jullie samen te mogen werken! We zien uit naar alle mooie dingen die nog gaan komen.”
Petrus-redactie Protestantse Kerk
Jedidja Harthoorn
"Ik ben enorm onder de indruk van het magazine! Zo mooi gevuld met beelden en verhalen die inspirerend en betoverend zijn. Een échte aanwinst in magazineland!"
Lezeres OMG Magazine
"Lezers worden verrast met verschillende papiersoorten en het blad neemt uitgebreid de ruimte voor bloedmooie, verstillende foto’s en een prachtige art directie. Maar vooral de thematiek van de glossy spreekt aan. De verhalen en interviews nemen je mee in een wereld van stilte, rust en zelfreflectie. Het blad is als een goede vriendin met een wijze raad."
Bladendokter
Carolien Vader
"In coronatijden en in een krimpende markt een gelikte en ambitieuze glossy uitbrengen over ‘zingeving en spiritualiteit, verbonden met schoonheid’, dat moet je ook maar durven. (...) Onderscheidend (en fraai) is het blad in elk geval. Het zit in de hoek van Happinez, maar anders dan in die succestitel wordt de wijsheid niet uit het Oosten gehaald, maar zijn westerse religie en filosofie de bronnen."
Journalist de Volkskrant
Paul Onkenhout
“Ideaal formaat, prachtige kaft en rustige inhoud met aandacht voor structuur en zelfliefde. En dat voor een betaalbare prijs. Ik ben verliefd. Echt waar.”
Gebruiker van de Business Agenda
"Heel blij ermee! Mooie kleur kaft van hoge kwaliteit, net als het papier. Het papier is stevig zonder te dik te zijn. De opmaak zorgt dat je creatief maar toch geordend je mooiste quotes / gedachten kwijt kan. Ik gebruik het voor quotes, waardoor het een heel waardevol naslagwerk wordt. Verzending was snel en netjes verpakt."
Gebruiker van het Quote To Note Book

Vraag informatie aan over magazines, boeken of andere printproducten

Zoek je een bijzonder, luxe printproduct? We zijn benieuwd naar je vraag en ontmoeten je graag! Neem contact met ons op via het formulier.

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.