Magazines en boeken – Van concept tot product
Inspireer je lezers met een stijlvol, kwalitatief magazine of boek
Je hebt een prachtig idee voor een (nieuw) magazine of een inspirerend boek. Je hebt bijzondere inspiratie te bieden die oprechte aandacht nodig heeft. Een magazine, boek of ander printproduct zorgt voor een diepere laag van vertrouwen bij je klanten. Maar hoe pak je zoiets aan?
Een mooi magazine, koffietafelboek of ander papieren product is een prachtig middel om de mensen die jij wilt bereiken meer diepte en inhoud te bieden over jouw organisatie of bedrijf. Als je door middel van een tastbaar papieren product een offline moment creëert, zorgt dat bij de ontvanger voor een diepere laag van verbinding en vertrouwen. Je laat zien dat je merk aandacht verdient en waarde heeft, door te investeren in een mooi product. En dat voel je.
TIJD EN AANDACHT – WAAR VIND JE DAT NOG?
Gemiddeld houdt iemand 25 minuten de aandacht vast van bij het lezen van een print-product, zoals een magazine. Heel waardevol, als je dat vergelijkt met het online lezen van blogs. Daarbij blijven deze middelen langere tijd in huis rondslingeren, en lezen anderen mee.
Een stijlvol magazine, boek of ander printproduct verrijkt je klanten.
Print zorgt voor een betere focus op de inhoud, doordat je je zintuigen gebruikt. Er wordt aandacht besteed aan het maken ervan, en dat ervaar je als lezer. Zintuigen zijn heel belangrijk in het opnemen van je boodschap. Je leest niet alleen het verhaal, je voelt en ruikt het papier en wordt meegenomen in de sfeer, zodat een verhaal je echt kan raken. Daarnaast geven producten met diepgang betekenis aan het leven van alledag, zijn we daar niet allemaal naar op zoek?
Ontwerpen en uitgeven van printproducten
Mooie producten raken mensen, en we helpen je dan ook graag met het ontwerp en de ontwikkeling van printproducten. We genieten van structuren, stoffen, typografie en papier. Stationery, agenda’s, magazines, bijzondere boeken – we hebben jarenlang ervaring in het ontwerpen en uitgeven ervan. Heb je onze webshop al bekeken? Dat is onze eigen creatieve speeltuin van waardevolle producten van papier.
‘Essencio heeft alles uit handen genomen en geregeld, vanaf het eerste contactmoment totdat de magazines werden geleverd. Iedere stap in het proces werd duidelijk en helder overlegd’
Redactie van magazines en boeken met diepgang
Printproducten worden voor ons nog mooier als ze inhoudelijk iets toevoegen. Betekenis geven aan het leven van alledag. Naast het ontwerp van boeken en magazines, verzorgen we dan ook graag de redactie en/of eindredactie. We hebben veel ervaring in tekstschrijven en denken altijd verder mee dan het product op zich. Hoe kun je je verhalen uit je boek of magazine bijvoorbeeld ook online benutten? Daarnaast adviseren we je graag in de verdere marketing van je boek of magazine.
Ons werk is altijd maatwerk en met kwaliteit en aandacht gemaakt. We zijn nieuwsgierig naar jouw productvraag en begeleiden je graag van concept tot realisatie.
Print geeft een luxe gevoel en zorgt voor een betere focus op de inhoud. Omdat je langer de aandacht van je lezer vasthoudt.
Welk luxe papieren product zoek jij?
Conceptontwikkeling
Concepten
Een magazine of boek ontwikkel je niet zomaar, daar gaat veel denkkracht aan vooraf. Is het relevant voor de lezer? Is het houdbaar op de lange termijn? Wie maakt het beeld en de teksten of doet de correcties? Wat is een bladritme en waarom is dat relevant? Hoe kan ik online kanalen in gaan zetten voor meer verkoop?
Van het eerste idee tot en met de praktische planning en uitvoering: wij hebben de kennis in huis om het totale concept voor je te ontwikkelen en het traject uit te voeren. Of het nu om een eenmalige uitgave gaat of om een nieuwe periodiek.
PRINTPRODUCT
Magazines
We hebben veel ervaring in het ontwikkelen van totaalconcepten voor magazines, in concept, vorm en inhoud. Bladen brengen emotie over en geven een sterke inhoudelijke lading aan je merk. Teksten in een papieren magazine worden, in vergelijk met online informatie, beter verwerkt door je hersenen. Omdat er een relatie wordt gelegd tussen wat je voelt en wat je ziet.
Stijl, sfeer, bladritme en merkbeleving, alles komt aan bod bij de ontwikkeling van een magazine. We gaan voor de beste uitvoering en impact, zodat het blad zo lang mogelijk bij de lezer op tafel blijft liggen. Én we denken mee over de marketing van je magazine, zodat zoveel mogelijk mensen het blad lezen.
PRINTPRODUCT
Luxe boeken
We hebben honderden luxe en bijzondere boeken gemaakt de afgelopen jaren, zoals koffietafelboeken, Bijbels en romans. De uitstraling, het papier, de druktechniek en het beste formaat – we kunnen je goed adviseren.
We worden blij van het creëren van een visueel concept, van binnen en van buiten. We verzorgen alles, van omslag tot binnenwerk, van het regelen van de drukker tot het maken van je ISBN-code.
PRINTPRODUCT
Stationery & diversen
Alles wat geen magazine of boek is – maar wel van papier en zinvol voor je merk – noemen we stationery. Het zijn de kleine dingen die nét dat extraatje hebben wat je merk bijzonder maakt. Laat je waardering merken aan je klant met print, en bedankt ze met een cadeautje voor het vertouwen in jou.
Er is heel veel mogelijk. Denk aan: een luxe ansichtkaart, een mooi notebook met je logo,
een creatieve flyer, een bedrukte canvas-tas, een bijzondere stempel of andere gadgets. We denken graag creatief met je mee, ontwerpen het én verzorgen het drukwerk.
Onze expertises, creativiteit en liefde voor papier
De geur van een magazine dat net van de drukker komt. Het papier dat door je handen gaat bij het bladeren in een luxe boek. Het reliëf van een logo dat je voelt op een visitekaartje. Een onthaastend moment.
We geloven sterk in de kracht van papier. Je boodschap komt vele malen sterker over wanneer je het geprint in handen hebt. Op papier komen verhalen en foto’s het beste tot hun recht.
Of het nu een notebook, magazine of bijzondere flyer is: een print-product is een cadeau. Een moment van luxe. Je voelt de tijd, de aandacht en de zorg die eraan is besteed.
Het nadenken over het ontwerp, het uitwerken van het concept, het creëren van de teksten, het fotograferen van de beelden, het kiezen van het papier – onze harten gaan sneller kloppen van een product dat helemaal klopt.