Magazines en print – Van concept tot product

Inspireer je lezers met een waardevol magazine, boek of ander papierproduct

Je hebt een prachtig idee voor een (nieuw) magazine of een inspirerend boek. Of je magazine is toe aan een flinke restyle. Je hebt waardevolle inhoud te bieden waarbij de echte aandacht belangrijk is. Een magazine, boek of ander printproduct zorgt voor een diepere laag van vertrouwen bij je klanten. Maar hoe pak je zoiets aan?

Een magazine, koffietafelboek of ander papieren product is een prachtig middel om mensen die jij wilt bereiken, meer diepte en inhoud te bieden over jouw organisatie of bedrijf. Papier creëert een waardevol offline moment van aandacht, en zorgt voor een diepere laag van verbinding en vertrouwen bij je lezer. Je laat zien dat je merk deze aandacht waard is, als je investeert in een offline product. 

TIJD EN AANDACHT – WAAR VIND JE DAT NOG?

Gemiddeld houdt iemand 25 minuten de aandacht vast van bij het lezen van een print-product, zoals een magazine. Heel waardevol, als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld het lezen van online blogs. Daarnaast blijven deze middelen langer in huis rondslingeren, en blijft je onder de aandacht. En er is een grote kans dan anderen het zien en ook ‘meelezen’.

Een stijlvol magazine, boek of ander printproduct laat de waarde van je merk zien en verrijkt je klanten.

Zintuigen zorgen voor het vasthouden van aandacht

Print zorgt voor een betere focus op de inhoud, doordat de lezer zijn zintuigen gebruikt. Daardoor is er meer focus en aandacht (en geen afleiding) er voelt de lezer dat er aandacht is besteed aan het maken ervan, zichtbaar geworden in bijvoorbeeld de papierkeuze.

Daarom is het voor magazines die inhoudelijke en waardevolle thema’s bieden, belangrijk dat ze in print uitgevoerd worden, zodat de lezer er onverdeelde aandacht voor heeft.

Margreet Kattouw Essencio Brands_kantoor_creatieve studio_magazines print_Silver_Linings_15-733-900

Van concept tot uitvoering, van ontwerp tot beeldredactie of fotografie

Mooie producten raken mensen, en we helpen je daarom graag met het ontwikkelen van jouw magazine of boek.

Van een allereerste idee tot het maken van een goed concept, van het vertalen naar een ontwerp met het juiste bladritme, van beeld tot opmaak en last but not least zetten we bij het maken de lezer centraal. Wie is hij of zij, en wat is het doel wat we willen bereiken? Als laatste denken we mee in de materialen en het drukwerk.

We hebben ruim 15 jaar  ervaring in het uitgeven van producten. Heb je onze webshop al bekeken? Dat is onze uitgeverij met creatieve  producten van papier.

‘Essencio heeft alles uit handen genomen en geregeld, vanaf het eerste contactmoment totdat de magazines werden geleverd. Iedere stap in het proces werd duidelijk en helder overlegd’

Inhoud en zingeving

Printproducten worden voor ons nog fijner om te maken en als ze bijdragen aan een betere wereld en daarvoor inhoudelijk iets toevoegen. We zetten ons graag on voor thema’s als zingeving, schoonheid,  onthaasting, natuur, ontwikkeling & groei, hoogsensitiviteit, of allerlei andere maatschappelijke thema’s.

Ons werk is altijd maatwerk en met kwaliteit en aandacht gemaakt. We zijn nieuwsgierig naar jouw productvraag en begeleiden je graag van begin tot eind.

Print geeft een luxe gevoel en zorgt voor een betere focus op de inhoud, omdat je langer de aandacht van je lezer vast kunt houden.

Waar heb jij voor print hulp bij nodig?

Conceptontwikkeling

Concepten

Een magazine of boek ontwikkel je niet zomaar, daar gaat veel denkkracht aan vooraf. Is het relevant voor de lezer? Is het houdbaar op de lange termijn? Wie maakt het beeld en de teksten of doet de correcties? Wat is een bladritme en waarom is dat relevant? Hoe kan ik online kanalen in gaan zetten voor meer verkoop?

Van het eerste idee tot en met de praktische planning en uitvoering: wij hebben de kennis in huis om het totale concept voor je te ontwikkelen en het traject uit te voeren. Of het nu om een eenmalige uitgave gaat of om een nieuwe periodiek.

PRINTPRODUCT

Magazines

We hebben veel ervaring in het ontwikkelen van totaalconcepten voor magazines, in concept, vorm en inhoud. Bladen brengen emotie over en geven een sterke inhoudelijke lading aan je merk. Teksten in een papieren magazine worden, in vergelijk met online informatie, beter verwerkt door je hersenen. 

Stijl, sfeer, bladritme en merkbeleving, alles komt aan bod bij de ontwikkeling van een magazine. We gaan voor de beste uitvoering en impact, zodat het blad zo lang mogelijk bij de lezer op tafel blijft liggen. 

PRINTPRODUCT

Luxe boeken

We hebben vele luxe en bijzondere boeken gemaakt in de afgelopen jaren, zoals koffietafelboeken, bijbels, kookboeken en romans. De uitstraling, het papier, de druktechniek en het beste formaat, we kunnen je daarvoor passend adviseren.

We ontwikkelen graag een stijlvol totaalconcept, van van omslag tot binnenwerk, van het juiste papier tot het selecteren van een drukker. 

PRINTPRODUCT

Stationery & diversen

Het zijn de kleine dingen die nét dat extraatje hebben wat je merk bijzonder maakt. Laat je waardering merken aan je klant met print, en bedankt ze met een cadeautje voor het vertrouwen dat ze hebben in jou.

Je kunt daarbij denken aan een luxe ansichtkaart, een notitieboek, een stijlvolle brochure of een bedrukte canvas-tas. We denken graag creatief met je mee, in wat passend is voor jouw merk, en verzorgen het hele traject..

Onze expertises, creativiteit en liefde voor papier​

Margreet kattouw Essencio Brands Print magazine tuin kantoor creatieve studio

De geur van een magazine dat net van de drukker komt. Het papier dat door je handen gaat bij het bladeren in een luxe boek. Het reliëf van een logo dat je voelt op een visitekaartje. Een onthaastend moment.
We geloven sterk in de kracht van papier. Je boodschap komt vele malen sterker over wanneer je het geprint in handen hebt. Op papier komen verhalen en foto’s het beste tot hun recht.

Of het nu een notebook, magazine of bijzondere flyer is: een print-product is een cadeau. Een moment van luxe. Je voelt de tijd, de aandacht en de zorg die eraan is besteed.

Het nadenken over het ontwerp, het uitwerken van het concept, het creëren van de teksten, het fotograferen van de beelden, het kiezen van het papier – onze harten gaan sneller kloppen van een product dat helemaal klopt.

Bekijk ons werk in print

Wat klanten zeggen

“Essencio heeft alles uit handen genomen en geregeld, vanaf het eerste contactmoment totdat de magazines werden geleverd. Iedere stap in het proces werd duidelijk en helder overlegd. Nedco heeft een prachtig magazine waar we bijzonder trots op zijn. Een magazine dat de 35 jaar Nedco juist verwoordt, in beeld en tekst.”
Marketing Nedco
Elger Wiersma
“Ik heb het blad nu met veel meer interesse en voor het eerst ook van a tot z uitgelezen. Het gaf mij een prettig gevoel. In vergelijking met de eerdere nummers vind ik het een vooruitgang, qua uiterlijk, maar wat mij betreft vooral ook qua inhoud. Ik denk dat dit vooral komt doordat de inhoud nu meer past bij mijn geloofs- en belevingswereld.”
Lezer van Petrus Magazine
“We hebben met elkaar een prachtig magazine kunnen neerzetten en dat is ook goed ontvangen! Ik krijg er enthousiaste reacties op en begeleiders vinden het fijn dit magazine mee te geven aan scholen. Docenten vragen zelfs exemplaren extra op om uit te delen aan andere docenten.”
Projectleider MDT Onderwijs bij TijdVoorActie
Sanne Dekkers
“Heel inspirerend om met jullie samen te mogen werken! We zien uit naar alle mooie dingen die nog gaan komen.”
Petrus-redactie Protestantse Kerk
Jedidja Harthoorn
"Ik ben enorm onder de indruk van het magazine! Zo mooi gevuld met beelden en verhalen die inspirerend en betoverend zijn. Een échte aanwinst in magazineland!"
Lezeres OMG Magazine
"Lezers worden verrast met verschillende papiersoorten en het blad neemt uitgebreid de ruimte voor bloedmooie, verstillende foto’s en een prachtige art directie. Maar vooral de thematiek van de glossy spreekt aan. De verhalen en interviews nemen je mee in een wereld van stilte, rust en zelfreflectie. Het blad is als een goede vriendin met een wijze raad."
Bladendokter
Carolien Vader
"In coronatijden en in een krimpende markt een gelikte en ambitieuze glossy uitbrengen over ‘zingeving en spiritualiteit, verbonden met schoonheid’, dat moet je ook maar durven. (...) Onderscheidend (en fraai) is het blad in elk geval. Het zit in de hoek van Happinez, maar anders dan in die succestitel wordt de wijsheid niet uit het Oosten gehaald, maar zijn westerse religie en filosofie de bronnen."
Journalist de Volkskrant
Paul Onkenhout
“Ideaal formaat, prachtige kaft en rustige inhoud met aandacht voor structuur en zelfliefde. En dat voor een betaalbare prijs. Ik ben verliefd. Echt waar.”
Gebruiker van de Business Agenda
"Heel blij ermee! Mooie kleur kaft van hoge kwaliteit, net als het papier. Het papier is stevig zonder te dik te zijn. De opmaak zorgt dat je creatief maar toch geordend je mooiste quotes / gedachten kwijt kan. Ik gebruik het voor quotes, waardoor het een heel waardevol naslagwerk wordt. Verzending was snel en netjes verpakt."
Gebruiker van het Quote To Note Book

Vraag informatie aan over magazines, boeken of andere printproducten

Zoek je een bijzonder, luxe printproduct? We zijn benieuwd naar je vraag en ontmoeten je graag! Neem contact met ons op via het formulier.

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.