Werkboek voor ondernemers

Nieuw werkboek voor ondernemers:
Meer klanten zonder roeptoeteren

Als ondernemer werk je het liefst voor klanten die goed bij je passen. Maar hoe vind je die klanten? En hoe vinden die klanten jouw bedrijf? Je weet dat marketing nodig is voor het zichtbaar maken van je bedrijf. Maar je wilt dat wel doen op een manier die jouw eigenheid laat zien. Snelle marketingtrucs en vluchtig zakendoen passen niet bij je. Je wilt niet roeptoeteren, maar je bedrijf op een inspirerende, eerlijke manier zichtbaar maken. Authentiek ondernemen, vanuit je essentie – daar ga jij voor.

Positioneer je bedrijf vanuit verbinding en vertrouwen met het Essencio Contentmodel

Je weet dat het handig is om zichtbaar te zijn. Daarom zet je ad hoc eens wat op LinkedIn of schrijf je een blog. Af en toe bewerk je je website, om wat teksten aan te passen. Maar continuïteit en strategie in je marketing ontbreken. Je blogs of social posts voelen als losse flodders. Zou dat ook anders kunnen? Je verlangt ernaar dat alle inspanningen om je bedrijf te laten zien, doeltreffender, maar ook leuker worden.

In ons nieuwe werkboek Meer klanten zonder roeptoeteren ga je aan de slag met je positionering en het Essencio Contentmodel. Dit werkboek helpt je om je branding en marketing relevanter te maken voor je potentiële klanten. Je leert mensen aan je te verbinden vanuit de kracht van verhalen, via de drie fases van kennismaken, verbinden en vertrouwen.

“Alle lof voor dit werkboek. Ook het idee op zich! Het ziet er erg goed uit allemaal”

Stop met roeptoeteren, start met inspireren

Misschien vraag je je af: zitten mensen echt op míjn verhaal te wachten? We durven te zeggen: ja, mensen horen graag jouw verhaal als jij met hart en ziel achter je product of dienst staat, en je klanten enthousiast zijn over wat jij doet. Jouw bedrijf is het waard om opgemerkt te worden.

Door toepassing van het Essencio Contentmodel ga je informatie en inspiratie delen die het leven van mensen verrijkt. Daardoor ontstaat er vertrouwen tussen jouw bedrijf en je potentiële klanten. En dat zorgt voor meer verkoop van je producten of diensten.

 

Als je dit werkboek uit hebt, dan heb je…

  • Eindeloze inspiratie voor de content van je bedrijf
  • Een duidelijke, heldere positionering voor je bedrijf
  • Geleerd te denken vanuit de behoeften van je (potentiële) klant
  • Rust en zekerheid: je hebt geen salesfunnels of marketingtrucs nodig
  • Doeltreffende content, geen losse flodders meer
  • Inspiratie voor ál je uitingen: van webtekst, social post, nieuwsbrief tot flyer
  • Handvatten voor je marketing vanuit vertrouwen en relevantie, je gaat niet langer roeptoeteren
  • Tijdloze, efficiënte content: inspiratie en informatie die nú relevant is, en over een paar jaar nog steeds!

“Mooie uitstraling en goed werkbare inhoud. Is goed toe te passen en te vertalen naar de eigen praktijk”

Voor welke ondernemers is dit werkboek geschikt?

Het werkboek is geschikt voor alle ondernemers: van zelfstandigen tot MKB, van starters tot ervaren ondernemers, van B2B tot B2C. Het contentmodel wordt onder andere gebruikt door psychologen, coaches, advocaten, fotografen, therapeuten, marketeers, adviseurs, medisch specialisten, creatieve ondernemers, webshopeigenaren en trainers. In het werkboek vind je enkele praktische voorbeelden van verschillende bedrijven terug.

Ben je ook toe aan meer klanten die echt bij jouw expertise passen? Wil jij je bedrijf positioneren vanuit verbinding en vertrouwen, en een effectief contentmarketing plan maken? Dan is het tijd om aan de slag te gaan!

Wat kost dit marketingwerkboek?

Je kunt dit werkboek zien als een cursus positionering en cursus contentmarketing in één. Het werkboek kost € 95, inclusief BTW en leuke extra’s. Dit ontvang je allemaal:

• Luxe, papieren werkboek op A4
• Volledig full color
• 72 pagina’s
• Tips en praktische opdrachten
• Uitneembaar inlegvel / A4-poster Essencio Contentmodel
• Inspirerende e-mails met extra tips ter aanmoediging
• Handvatten voor marketing vanuit vertrouwen en relevantie

Zo verrijkt dit werkboek andere ondernemers

“Dit werkboek helpt me zeker om content te plannen en bedenken. De verschillende invalshoeken zorgen voor een goede balans, zodat je niet alleen aan het verkopen bent. Op social media vind je veel tips, maar die maken vaak gebruik van een model wat gericht is op veel verkopen en jezelf verrijken. Jullie model is veel meer gericht op de relatie met de klant, waarde toevoegen die ertoe doet.”
Verta Onderwijsadvies
Christianne Pronk
“Alle lof voor dit werkboek. Ook het idee op zich! Het ziet er erg goed uit allemaal. Heldere structuur. Fijn leesbaar. Goede concrete voorbeelden.”
Expert consumenten-gedrag en merkbouw
Bram Jonkheer
“Het is qua uitstraling een fijn werkboek. Straalt rust uit, dat is prettig. De inleiding over marketing en branding was fijn. Goede uitleg en in feite concrete handvatten voor mij om gelijk mee aan de slag te kunnen. Vond het goede uitleg en bondig genoeg. Het model is prettig werkbaar. Mooie manier en mooi initiatief om op deze persoonlijke manier met branding en marketing bezig te kunnen zijn. Echt een meerwaarde!”
Stress- en burn-out coach
Vanessa Wijnberger

Onze missie met dit werkboek

We zien veel ondernemers continu zoeken naar handvatten om zichtbaar te zijn met hun bedrijf. Online kom je allerlei business- en marketingtips tegen. Maar het voelt als los zand. Hoe laat je branding en marketing het beste voor je werken, op een manier die zowel leuk als eerlijk is?

De afgelopen jaren hebben we veel ondernemers mogen begeleiden in deze zoektocht. Daarvoor keren we altijd eerst terug naar de essentie van je bedrijf: Waarom ben je ook alweer begonnen met je onderneming? Waarin wil jij een verschil maken?

Als je scherp hebt wie je bent, waar je als bedrijf voor staat en voor wie jij graag wilt werken, kun je dit gaan vertalen naar je branding en marketing. In woorden en beelden, verhalen en foto’s, die precies aansluiten bij jou en je aanbod. En daar helpt dit werkboek je bij!

Onze missie met dit werkboek is dat jij het plezier in marketing weer terugkrijgt, en ontdekt dat je – met het invullen van het contentmodel – echt de aansluiting bij je ideale klant zult vinden.

‘Your brand is the single most investment you can make in your business’

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.