Branding voor Andrea Stolk
Branding en website voor verandermanager en adviseur in het sociaal domein
Een ingevuld contactformulier was de start voor het ontwikkelen van dit nieuwe merk: “Ik verlang ernaar om met mijn bedrijf verbinding en beweging te brengen, in een (politieke) omgeving die te maken heeft met complexe vraagstukken in de samenleving. Dit doe ik vanuit verschillende rollen: als teammanager, projectleider, adviseur en coach. Kunnen jullie me helpen aan een passende branding en website?”
Andrea werkt als verandermanager en adviseur in het sociaal domein, voor diverse interim opdrachten. Na een leuke eerste kennismaking en een gezellige Business & Brandingsessie, maakten we een offerte op maat om voor Andrea een nieuw merk te ontwikkelen.
Het vinden van voldoende werk was niet de reden voor een eigen website, want in deze veelal langdurige opdrachten is er voor haar meer dan voldoende aanbod waar ze uit kan kiezen. Toch heeft ze de wens om zich als zelfstandig professional te profileren met een eigen website en branding, omdat (potentiele) klanten zo ook haar expertise online kunnen zien, en zij samen – zonder tussenpersoon – tot een samenwerking kunnen komen. Daarnaast heeft ze naast haar interimwerk de wens om teams en individuals te gaan coachen en trainen, en kan dit aanbod geprofileerd worden.


De brandingsessie-brainstorm gaf de aanzet voor de diepgaandere merkstrategie, die we vanuit de kern verder konden uitwerken. Haar missie, kernwaarden, aanbod, ideale klanten werden onderzocht, en vele keuzes gemaakt en vastgelegd. Samen met haar voorkeur voor de merkbeleving, gaf dit alle benodigde input om een nieuw en uniek merk te ontwikkelen, wat helemaal bij Andrea past.
Brandingpakket op maat voor Andrea Stolk
Met de modules uit het brandingpakket heeft Andrea Stolk een nieuw bedrijf neergezet, met een herkenbare branding, zowel visueel als inhoudelijk. Het pakket bestaat uit de volgende modules:
- Module 1 – Merkstrategie: positionering, mindset klanten en merkbeleving
- Module 2 – Design & beeld: huisstijl met typografie en vormentaal, stockbeeld, visitekaartje, Word-sjabloon
- Module 3 – Website: strategie, ontwerp en ontwikkeling
- EXTRA: Redigeren en SEO-optimalisatie van website-teksten, op basis van haar eigen geschreven teksten a.d.h.v. ons adviesdocument.


Merkstrategie en merkbeleving voor verandermanager, adviseur en verbinder andrea stolk
Het werkveld omvat interimwerk voor de overheid, trajecten in het sociaal en publiek domein. Het mag intensief en strategisch zijn, op organisatieniveau. Daarbij kun je denken aan de functies verandermanager, projectleider of programmamanager, maar ook bijvoorbeeld adviseurswerk in beleid en bestuur. De coaching zal voor professionals zijn in datzelfde werkveld.
Een flink verandervraagstuk of crisis is een voorwaarde om voldoende uitdaging in het werk te hebben. Daarin kan Andrea haar talenten en kernwaarden, als bijvoorbeeld complexiteit, doelgerichtheid, vernieuwing en aandacht, kwijt.



De merkbeleving van het merk Andrea Stolk
Complexiteit geeft vaak contrasten, en dat mag zichtbaar zijn in de merkbeleving. Bijvoorbeeld in beeld, in details en overzicht, een ruige zee en zachtglooiend landschap, en in de afwisseling van zakelijke en informele portretten van Andrea. Maar ook in kleur vind je dit contrast, het zachte blauw en groen, in contrast met een pittig geel, wat de energieke twist en daadkracht geeft die Andrea in zich heeft.
Vanuit meerdere voorstellen is een logo gekozen en uitgewerkt. Het is eenvoudig en eigen, en rustig van vorm. Een ronde letter die een tikje eigenwijs is, geschreven in onderkast om de toegankelijkheid van Andrea uit te dragen. Beide woorden zijn verbonden met elkaar, en lopen in elkaar over. Zo fungeert zij ook als interimmer, verbonden met de organisatie, op een zachte, maar duidelijke manier. Een felgeel vignet met haar initialen als daadkrachtig en en opvallend element. De vorm van deze ruit et zachte hoeken komt als lijn terug in de huisstijl, in verschillende hoeken en vormen. Ook in de gekozen typografie zien we de tegenstelling van zacht en robuust terug.
Fotografie en stockbeeld
In haar vrije tijd geniet Andrea van de prachtige natuur rond haar woonplaats Rhenen, waar ze regelmatig te vinden is. Daarom vind je naast algemene natuurfoto’s, ook beelden van Rhenen, liggend aan de Nederrijn. De ruimtelijkheid van de prachtig uitgestrekte uiterwaarden spreekt vanzelf tot de verbeelding. De kleuren blauw en groen van dit landschap, passen heel goed.
In onze studio fotografeerden we portretten van Andrea met een passend groene achtergrond. En we gingen naar buiten voor aanvullend en informeler beeld.



Nieuwe website voor Andrea Stolk
De website is nog in ontwikkeling, en komt binnenkort live.
Wil je ook een nieuwe professionele website, passend bij de merkbeleving van je bedrijf?
Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt