
Branding voor Hamewith
Branding en website voor coaching- en adviesbureau
In januari 2013 richtte Henriëtte van Dort haar bedrijf Hamewith op, een coaching- en adviesbureau. Door de jaren heen heeft zij zich steeds meer gespecialiseerd in executive (team)coaching en groeit haar bedrijf succesvol. Begin 2022 ontvouwt zich een nieuw verhaal. Haar man Nico van Dort merkt na meer dan twee decennia in diverse commerciële rollen in de high-tech industrie, dat hij steeds minder plezier en energie heeft voor het werk dat hij doet. Hij verlangt naar iets nieuws. En dat blijkt het begin van hun nieuwe, gedeelde droom.
Nico heeft al geruime tijd een diepgaande interesse in het begeleiden van leidinggevenden en teams vanuit een zelfstandige coaching- adviseursrol. Halverwege 2022 wagen Henriëtte en Nico de sprong om Hamewith verder te ontwikkelen. En om klanten en partners te ondersteunen in leiderschapsontwikkeling en teamgroei. Daar hoort nieuwe branding en zichtbaarheid bij: een logo, nieuwe huisstijl, brandshoot, website en bijbehorende middelen in een professionele uitstraling.

Brandingpakket en Brandingabonnement voor Hamewith
Met het brandingpakket begeleiden we Nico en Henriëtte bij het ontwikkelen van een sterk en herkenbaar merk, zowel visueel als inhoudelijk. We werken samen aan de volgende modules:
- Module 1: Merkstrategie: missie, aanbod, kernwaarden, concurrentie-analyse en positionering
- Module 2: Design & beeld: logo, huisstijl, brandingshoot en diverse middelen
- Module 3: Website: strategie, websitedesign en ontwikkeling
- Module 4: Contentmarketing en branding in de praktijk




Branding van Hamewith: luxe boutiquegevoel
Het nieuwe logo van Hamewith is geïnspireerd op de nerf van een reuzenwaterlelie. Een blad van een reuzenwaterlelie kan wel 2 meter doorsnede worden. Vanuit de kern zie je de vertakkingen naar buiten toe. Net als bij organisatieontwikkeling: vanuit de kern werkt Hamewith door tot in alle lagen van een organisatie. Directie, leidinggevende, afdeling, team of medewerker – ieder facet is van belang in het ontwikkelen van een veerkrachtige organisatie. Voor dit nieuwe logo vonden Henriëtte en Nico het belangrijk dat het een organische vorm zou zijn. Als symbool voor groei en ontwikkeling.
Samen hebben we qua uitstraling gekozen voor een luxe boutiquegevoel. Dit zie je terug in de typografie en met kleuren als donkerblauw, goud, oker en beige. Én een vleugje art deco.
Warme en professionele branding is het doel. Want Hamewith staat dicht bij mensen, vanuit warmte en betrokkenheid. En ze staan voor vakmanschap, flexibiliteit en kwalitatieve coaching en advies.


Merkstrategie en branding voor organisatieadviesbureau op C-level
Leiderschap in tijden van transitie en continue verandering, hoe geef je daar als organisatie en directie op een passende manier invulling aan? Het doel van Hamewith is om organisaties, leiders en teams effectief te ondersteunen bij het aanpakken van complexe uitdagingen en het bereiken van blijvend succes.
Zij bieden begeleiding in:
• het ontwikkelen van sterke leiders
• het opbouwen van evenwichtige teams, en:
• het bevorderen van veerkrachtige organisaties
En die aangescherpte positionering sluit aan bij de nieuwe merkbeleving, vertelt Henriëtte: “We werken veel met klanten op C-level en je merkt dat deze uitstraling daar goed bij aansluit.”


Persoonlijke training en ontzorging in contentmarketing
Sinds enkele jaren ondersteunen we Hamewith in de zichtbaarheid en contentmarketing, met advies en contentcreatie van LinkedIn, blogs en nieuwsbrieven.
“Door de ontzorging en coaching in contentmarketing hebben we meer focus gekregen en durven we ons duidelijker te positioneren op de inhoud. Ook de keuze voor één kanaal, LinkedIn, gaf rust, gemak en een duidelijker doel. We krijgen regelmatig terug dat mensen onze blogs en nieuwsbrieven volgen en lezen. Die ondersteuning, positieve aanmoediging en het geduld in dit proces waren heel fijn.”




De impact van de nieuwe website en branding van Hamewith
De nieuwe website en branding hebben het gewenste effect voor Hamewith. “De website en de nieuwe branding voelen voor ons als een pronkstuk, we zijn er trots op. En het effect is duidelijkheid, qua uitstraling en qua positionering, het zorgt bij klanten voor vertrouwen.”
Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Henriëtte van Dort over het eindresultaat
“De branding en website geven de uitstraling wie we willen zijn als Hamewith, een boutique organisatieadviesbureau. En die uitstraling voelen anderen ook: mensen noemen het chic, professioneel en duidelijk omschreven. De website vormt ook een goed naslagwerk van ons bedrijf. Het voelt voor ons als een pronkstuk, we zijn er trots op. De branding is ook goed zelf te gebruiken, bijvoorbeeld in de gemaakte PowerPoint-presentatie. Het effect is duidelijkheid, qua uitstraling en positionering, het zorgt bij klanten voor vertrouwen. We werken veel met klanten op C-level en je merkt dat deze uitstraling daar goed bij aansluit.
Ook door de ontzorging en coaching in contentmarketing hebben we meer focus gekregen en durven we ons duidelijker te positioneren op de inhoud. Ook de keuze voor één kanaal, LinkedIn, gaf rust, gemak en een duidelijker doel. We krijgen regelmatig terug dat mensen onze blogs en nieuwsbrieven volgen en lezen. Die ondersteuning, positieve aanmoediging en het geduld in dit proces waren heel fijn.”
Henriëtte van Dort
Eigenaar Hamewith
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt