Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_1
Branding Content Design Websites

Branding voor Hart en Hechtwerk

Branding en website van therapiepraktijk voor seksualiteit en relaties

Branding Content Design Websites

Mieke Koerts werkt als therapeut op het gebied van seksualiteit, relaties en hechting. Haar missie is om vrouwen en stellen te begeleiden naar een waardige, creatieve en liefdevolle omgang, met zichzelf en de ander. Ze ondersteunt mensen in de zoektocht naar fijne relaties en prettige seksualiteit. Maar ook zelf ervaart zij een zoektocht, na 8 jaar eigenaarschap van haar therapiepraktijk Hart en Hechtwerk.

Ze voelt dat het tijd is om nieuwe keuzes te maken over het aanbod en de uitstraling van haar bedrijf. Die meer passen bij de klanten voor wie ze het liefst werkt, waar ze met haar praktijk naartoe wil en natuurlijk bij haarzelf. Ook ziet ze ernaar uit om de eenvoudige website die ze nu heeft te vernieuwen. Het mag duidelijker, persoonlijker en kleurrijker.

Hoe dat eruit moet komen te zien in woorden en beelden? Daar heeft Mieke wel ideeën bij. Ze vindt schrijven leuk, maar marketing is niet haar expertise. Daarom neem ze contact met ons op.

Tijdens een Business & Brandingsessie bespreken we Miekes dromen en doelen voor Hart en Hechtwerk. We denken mee bij haar vragen en reiken alvast wat tips aan. Ook bespreken we de waarde van het Brandingpakket voor haar praktijk. Na enige tijd besluit ze deze investering in de toekomst van Hart en Hechtwerk aan te gaan. Mieke: ‘Het voelt als een grote sprong met mijn bedrijf, maar ik heb er vertrouwen in dat het ten goede is.’ 

Brandingpakket voor  Hart en Hechtwerk

Met het Brandingpakket begeleiden we Mieke om therapiepraktijk Hart en Hechtwerk te positioneren als een sterk en herkenbaar merk. Zowel in woorden als in bijpassende vormen en beelden. Het pakket bestaat uit de volgende modules:

  • Module 1: Merkstrategie
  • Module 2: Design & beeld: logo, huisstijl, persoonlijke brandingshoot en diverse middelen
  • Module 3: Website: strategie, ontwerp en ontwikkeling
  • Module 4: Coaching en training contentmarketing en branding in de praktijk
Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_2
Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_8
Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_4

Merkstrategie: advies over positionering, doelgroep en aanbod

Tijdens de merkstrategiedag leren we Mieke nog beter kennen, als ervaren therapeut en bevlogen, creatief mens. Diverse onderdelen voor de merkstrategie komen aan bod, waaronder positionering, doelgroep en aanbod.

Mieke merkt dat zij de afgelopen jaren voor veel verschillende mensen heeft gewerkt. Niet iedere klantvraag levert haar evenveel plezier op. Hoe kan dat in de toekomst anders? Als we doorvragen, voelen we hoe enthousiast Mieke praktijkverhalen deelt over de begeleiding van vrouwen. Individueel, of samen met een eventuele partner. Daar ligt haar hart. Samen besluiten we te focussen op vrouwen en stellen met vragen over seksualiteit en relaties.

Ook staan we stil bij het aanbod van de praktijk. We helpen Mieke om haar uitgebreide scala aan diensten terug te brengen naar een beknopt aanbod, dat echt relevant is voor vrouwen en stellen: persoonlijke begeleiding én een bijzonder hart-ritueel. Ook kiest Mieke voor een belangrijke omslag in haar werkwijze. Van losse therapiesessies naar vaste, verdiepende trajecten.

Na de strategiedag brengen we alles wat besproken is samen in een waardevol document: de merkstrategie. Deze strategie is de basis voor de uitwerking van de huisstijl, website en middelen. Mieke’s reactie op de eerste versie:

‘Ik word er heel blij van! Ik herken jullie zoektocht naar de juiste woorden die niet te plat of te zwaar zijn. Dat is niet gek, ik denk juist dat het ook wel wat zegt over de belangrijkheid en complexiteit van het thema seksualiteit. Maar jullie zijn er al heel erg in geslaagd. Daarnaast herken ik mezelf en wat ik wil bieden er volledig in terug, dus dat hebben jullie ook mooi gedaan.’ 
Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_6

Rijke, expressieve huisstijl met roze, turquoise, wit en gouden accenten

In de nieuwe huisstijl komen de kleuren terug waar Mieke zo blij van wordt. Deze kleuren staan symbool voor de kernwaarden van therapiepraktijk Hart en Hechtwerk:

  • Liefde – dieproze/magenta
  • Verbinding – lichtroze
  • Creativiteit – paars
  • Zuiverheid – turquoise
  • Wijsheid – goud
  • Zingeven – groen

In de kleuren, vormen en fotografie is gezocht naar een onderscheidende en fijngevoelige sfeer rondom seksualiteit en relaties, waarin ook de creatieve kant van Mieke naar voren komt. Sensueel, artistiek en inspirerend. En tegelijk subtiel en natuurlijk. Dat zie je bijvoorbeeld terug in de verfijnde gouden lijnen, texturen en patronen. Om ook rust te ervaren in het ontwerp, is er veel witruimte toegepast voor een prettige balans.

Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_10
Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_12

Overzichtelijke en persoonlijke website voor therapiepraktijk

De nieuwe website waar Mieke zo naar uitzag, is overzichtelijk en persoonlijk geworden. Op de homepage wordt direct duidelijk bij welke klachten Mieke je kan helpen en wat het aanbod van de praktijk is. De tone-of-voice is toegankelijk, informeel en warm; zonder plat te worden. Als je door de pagina’s navigeert, voel je Miekes persoonlijkheid er doorheen. Sprankelend, artistiek en betrokken. Ook is de website verrijkt met fotografie van Mieke en haar praktijkruimte, kunstzinnige beelden en inspiratie zoals blogs en video’s. 

Coaching en training in marketingvaardigheden

Terwijl we de nieuwe website ontwikkelen, start voor Mieke ook de persoonlijke coaching en training over contentmarketing. Hierbij sluiten we aan bij haar persoonlijke doelen. Mieke wil graag focussen op het groeien in haar schrijfvaardigheid. We voorzien haar van feedback en tips bij het schrijven van webteksten, blogs, nieuwsbrieven en posts voor social media. Die kennis kan ze ook meteen toepassen in het boek dat ze schrijft.

Mieke in een e-mail aan Anne-Jet die haar begeleidt: ‘Ik vind het heel leuk hoe jij dat wat ik wil zeggen versterkt, door dingen net wat preciezer en scherper neer te zetten. Hoe doe je dat, denk ik dan… Dus ik zie uit naar de coaching die je daar hopelijk nog in kunt geven. Dank voor je werk en feedback hierin.’

De impact van de website en branding van Hart en Hechtwerk

Dankzij de nieuwe merkstrategie, huisstijl en website is therapiepraktijk Hart en Hechtwerk een herkenbaar merk geworden, met een duidelijk en relevant verhaal voor nieuwe klanten. Hoewel Mieke het eerst best spannend vond hoe mensen zouden reageren op de nieuwe weg die ze inslaat, stromen de positieve reacties al snel binnen. Haar vertrouwen en enthousiasme groeien. Mieke: “Ik weet nu nog beter waar ik voor sta met praktijk Hart en Hechtwerk. Ik trek meer klanten aan waar ik blij van word. Deze wisselwerking geeft mij zelfvertrouwen als ondernemer en als therapeut, wat uiteraard ten goede komt in de praktijk, voor de klant.”

Slechts een aantal weken na livegang van de nieuwe website heeft Mieke zelfs al een aantal van haar nieuwe trajecten verkocht. Ze ziet ernaar uit om deze vrouwen en stellen te helpen met hun vragen over seksualiteit, relaties en hechting. 

Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of 
ons Brandingpakket iets voor je is.

Mieke Koerts over het eindresultaat

“Na 8 jaar was ik met mijn bedrijf toe aan vernieuwing. Het begon met de behoefte aan een nieuwe website en foto’s. Maar uiteindelijk had ik ook de behoefte aan vernieuwing qua bedrijfsvoering en wilde ik meer aandacht geven aan branding en marketing. Een compleet traject, zoals Essencio dat aanbood, was daarom heel passend.

Het was een intensief traject maar ik heb mezelf, mijn bedrijf en wat ik te bieden heb beter leren kennen en beter onder woorden en in beeld kunnen brengen dankzij Essencio. Ik weet nu nog beter waar ik voor sta met praktijk Hart en Hechtwerk. Ik trek meer klanten aan waar ik blij van word. Deze wisselwerking geeft mij zelfvertrouwen als ondernemer en als therapeut, wat uiteraard ten goede komt in de praktijk, voor de klant. Door de pijlers van mijn werkwijze te gebruiken en door mijn kernwaarden expliciet te benoemen heb ik meer houvast en is de basis van mijn bedrijf steviger. Essencio heeft mij hierbij geholpen door prikkelende vragen te stellen en hiermee de juiste dingen op tafel te krijgen.

Door hun kennis en expertise ben ik meer gaan begrijpen hoe een klant zijn proces aan gaat. Vooral het contentmodel dat Essencio gebruikt gaf mij inzicht in welke rol ik speel in het proces van de klant. Ik heb geleerd om klantgerichter te communiceren op social media-platforms en op mijn website. Dit heeft mij nog dichter bij de klant gebracht. Ik heb de samenwerking als heel prettig ervaren. Het was inspirerend en vooral heel fijn om na zoveel jaar alleen aan mijn bedrijf gewerkt te hebben, nu samen met anderen aan mijn bedrijf te bouwen. Dank Essencio!”

Mieke Koerts

Eigenaar Praktijk Hart en Hechtwerk

Ook interessant om te bekijken

Essencio Brands Portfolio Hamewith_01
Branding Content Design Websites

Branding voor Hamewith

Branding en website voor coaching- en adviesbureau

Essencio Brands Portfolio Bergheide_Branding website design huisstijl Businesscoach business consultant business mediatior - 1
Branding Content Design Websites

Branding voor Bergheide

Branding en website voor business consultant, coach & mediator

Essencio Brands Portfolio Biotahuis_logo vergaderlocatie in de natuur
Branding Content Design Websites

Branding voor het Biota Huis

Branding en website voor vergaderlocatie in de natuur

EssencioBrands - Branding chic logo en kleurenpalet - Portfolio Gifted Leaders (1)
Design Branding Content Websites

Branding voor Gifted Leaders

Branding en website voor HSP/HB-leiderschapscoaching

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Margreet Kattouw essencio Brands_ natuur bos_Silver_Linings_HR-24 smaller

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.

Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.