Design Branding Content Websites

Branding: Huisartsen Gezondheidsplein Haren

Branding en website voor huisartsenpraktijk uit Groningen

Design Branding Content Websites

Huisartsen Gezondheidsplein Haren is een samenwerkingsverband van drie verschillende huisartsenpraktijken onder één dak. Behalve dezelfde naam en hetzelfde dak, delen deze praktijken sinds 2006 ook dezelfde waardevolle missie: het bieden van positieve huisartsenzorg in Haren. Vanuit gelijkwaardig contact en oprechte belangstelling voor de patiënt. Zodat die zich gehoord, gezien en geholpen voelt.

Van verhuizing naar behoefte aan branding

In 2020 verhuizen de praktijken van Huisartsen Gezondheidsplein Haren gezamenlijk naar een nieuwe locatie. Voor huisartsen Pamela Buwalda en Jantine Knol, die samen de drie praktijken aansturen, vormt de verhuizing en het zorgvuldig gekozen interieur, een mooie aanleiding om ook in de huisstijl een nieuwe weg in te slaan. Ze lieten een nieuw logo ontwerpen. 

Toch wringt het daarna. Het is niet dat Pamela en Jantine ontevreden zijn over de nieuwe uitstraling, maar ze voelen dat er iets niet klopt. De samenhang tussen de verschillende communicatiemiddelen ontbreekt. In de praktijkruimtes hangen bijzondere werken van organische patronen, door een kunstenaar gemaakt. Maar wie de website bezoekt, ziet daarvan niets terug. Ook het logo en kleurenpalet missen online. Een onhandig gevolg van het standaard format waarvoor destijds gekozen is. Weliswaar speciaal ontwikkeld voor huisartsenpraktijken, maar met weinig tot geen mogelijkheden voor een eigen, herkenbare vormgeving. 

Daarnaast merken Jantine en Pamela op dat in de communicatiemiddelen van de praktijk een duidelijke en inhoudelijk onderscheidende boodschap ontbreekt. Ze willen graag (nieuwe) patiënten in Haren bereiken, zoals de jonge gezinnen die zich in toenemende mate in de woonwijken vestigen. Worden zij wel voldoende aangesproken?

Met dit verlangen naar meer eenheid en eigenheid, kloppen Pamela en Jantine bij ons aan. Ze zijn vastberaden om de branding voor Huisarten Gezondheidsplein Haren nu alomvattend aan te pakken. ‘Als we het doen, kunnen we het beter goed doen’, schrijven ze in het eerste mailcontact.

Onze aanpak: Brandingpakket op maat

We begeleiden en adviseren Huistartsen Gezondheisplein Haren bij het creëren van een eenduidige sfeer en inhoudelijke boodschap voor alle kanalen. Omdat er al een basis ligt qua huisstijl, stellen we in overleg met Pamela en Jantine een maatwerk brandingpakket samen:

• Module 1: Beknopte merkstrategie
• Module 2: Design & beeld > (doorontwikkeling) logo, kleurenpalet, vormentaal en typografie, fotoshoot op locatie
• Module 3: Website > strategie, ontwerp, ontwikkeling, redactie en training
• Module 4: Contentmarketing en branding in de praktijk > coaching op SEO en online zichtbaarheid 
• Extra: Redesign van diverse printmiddelen, drukwerkbegeleiding en inkoop

De impact van de nieuwe branding

Door het uitwerken van de merkstrategie is er voor Huisartsen Gezondheidsplein Haren een duidelijke basis en positionering ontstaan. In de merkstrategie hebben we onder meer woorden gegeven aan de visie en missie van het samenwerkingsverband, maar ook aan de unieke kernwaarden. Zoals: betrokken, laagdrempelig, kwaliteit, plezier en warmte.

Deze basis geeft houvast bij het vaststellen van de visuele sfeer en het redesign van de verschillende communicatiemiddelen. De elementen uit de merkstrategie zijn zo doorvertaald in de huisstijl. Je ziet het onder meer terug in de warme kleuren, rustige sfeer, organische structuren en authentieke fotografie.

Met de nieuwe branding is er meer eenheid en eigenheid bereikt; de onderscheidende uitstraling waar Jantine en Pamela zo op hoopten. Van website tot patiëntenfolder, van inschrijfformulier tot afsprakenkaart: alle middelen vormen nu een samenhangend geheel; met een positieve en consistente boodschap naar patiënten.

Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of 
ons Brandingpakket iets voor je is.


Pamela & Jantine over het eindresultaat

“De website ziet er prachtig uit, en leest heel intuïtief en logisch. Superfijn om te zien! Voor ons als huisartsen is tekst schrijven etc bijkomstigheid, maar uiteindelijk heel fijn dat het zo goed door jullie geregeld wordt.”

Pamela Buwalda & Jantine Knol

Huisartsen bij Huisartsen Gezondheidsplein Haren

Ook interessant om te bekijken

©Margreet Kattouw_EssencioBrands portfolio Petrus Adventskalender 2024 PKN (1)
Branding Design Print

Print: Adventskalender voor Petrus

Kalender voor Petrus i.o.v. de Protestantse Kerk Nederland​

Essencio Brands Portfolio Hamewith_01
Branding Content Design Websites

Branding voor Hamewith

Branding en website voor coaching- en adviesbureau

Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_1
Branding Content Design Websites

Branding voor Hart en Hechtwerk

Branding en website van therapiepraktijk voor seksualiteit en relaties

Essencio Brands Portfolio Bergheide_Branding website design huisstijl Businesscoach business consultant business mediatior - 1
Branding Content Design Websites

Branding voor Bergheide

Branding en website voor business consultant, coach & mediator

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Margreet Kattouw essencio Brands_ natuur bos_Silver_Linings_HR-24 smaller

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.

Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.