Branding voor Villa VIP
Branding en website voor psychologiepraktijk
Léanne van Goch en Melissa Spoor zijn twee bevlogen kinder- en jeugdpsychologen. In 2014 openen zij de deuren van Villa VIP: een kleinschalige praktijk voor jeugdpsychologie en training. Hun droom is realiteit geworden en door de jaren heen raken steeds meer kinderen en ouders enthousiast door de persoonlijke werkwijze die Villa VIP kenmerkt.
Villa VIP’s behoefte aan branding
Na zeven mooie jaren, ervaren Léanne en Melissa dat zij zoeken naar richting voor de toekomst van de praktijk. Nieuwe verlangens groeien, zoals de wens om meer trainingen te geven en online creatieve inspiratie te delen. Maar met deze verlangens ontstaan ook veel vragen. Wie kun je het beste aanspreken en hoe bereik je deze doelgroep? Is het relevant om ook met social media, zoals Instagram en LinkedIn, aan de slag te gaan? Past de uitstraling van de huidige website nog wel bij Villa VIP?
In hun zoektocht naar antwoorden, passend bij wie zij zijn, besluiten Léanne en Melissa om ons in te schakelen. Ze ontvangen hulp bij het bepalen van de juiste focus, een volledig nieuwe branding en het uitwerken van een passende marketingstrategie. Hun reactie op het brandingtraject lees je onderaan deze pagina.
De kleurrijke uitstraling weerspiegelt de creativiteit, positiviteit en stevigheid van Villa VIP.
Onze aanpak
Via het Brandingpakket werken we met Léanne en Melissa in vier fases toe naar een sterke merkstrategie, huisstijl en website, en marketingaanpak die recht doet aan wie zij zijn en de juiste klanten aan zal trekken.
- Module 1: Merkstrategie
- Module 2: Design & beeld: logo, huisstijl, fotografie en diverse middelen
- Module 3: Website: strategie, ontwerp en ontwikkeling
- Module 4: Contentmarketing en branding in de praktijk
De impact van de nieuwe branding
Het uitwerken van de nieuwe merkstrategie voor Villa VIP, heeft Léanne en Melissa een heldere focus opgeleverd voor de toekomst. De strategie is erop gericht om Villa VIP te positioneren als dé praktijk voor jeugdpsychologie en training, waar kinderen en ouders meer inzicht krijgen in zichzelf, zodat een stevigere basis in kinderlevens en gezinnen wordt gelegd.
De merkstrategie geeft Villa VIP een waardevolle leidraad om vanuit te werken. Zo zijn de visie, missie en kernwaarden van Villa VIP opnieuw omschreven. Ook zijn er belangrijke keuzes gemaakt over het aanbod van de praktijk, de focusdoelgroepen en communicatiekanalen. Daarmee ontstaat er rust voor Léanne en Melissa, en meer ruimte om te doen wat hen energie geeft.
“De nieuwe branding geeft ons richting en helpt ons te focussen op onze corebusiness. Wij kunnen hierdoor betere keuzes maken die passen binnen onze visie.”
Creatief en toegankelijk, betrouwbaar en professioneel
In de nieuwe huisstijl en website komt de identiteit van de praktijk meer tot zijn recht. De kleurrijke uitstraling weerspiegelt de creativiteit, positiviteit en stevigheid van Villa VIP. Hoewel de thema’s waarmee kinderen en ouders naar de praktijk komen soms zwaar zijn, ontstaat er door het gebruik van zachte tinten en speelse elementen – ook in de fotografie – een toegankelijke sfeer. Tegelijk zorgen de donkere tinten voor contrast, betrouwbaarheid en professionaliteit.
Ook ontvangen Léanne en Melissa praktische coaching en tools op het gebied van contentmarketing. Mede dankzij deze training in branding- en marketingvaardigheden, voelen zij zich zelfverzekerd om Villa VIP als sterk merk bekend te maken bij (potentiële) klanten.
Bekijk hier de website van Villa VIP.
Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Villa VIP over het eindresultaat
“Vol verwachting en enthousiasme zijn we het brandingtraject ingegaan bij Essencio. Zij hebben de verwachting meer dan waar gemaakt. Het was fijn om met dit kundige team op te trekken en om zo weer uitgedaagd te worden om na te denken waar wij als praktijk voor staan en waar wij in willen groeien. Door hun vriendelijke en directe manier van ons bevragen, wisten ze de vinger op de juiste plek te leggen en ons te scherpen.
De nieuwe branding geeft ons richting en helpt ons te focussen op onze corebusiness. Wij kunnen hierdoor betere keuzes maken die passen binnen onze visie. Van nieuwe klanten horen wij positieve berichten over de mooie website en het nieuwe logo. Dit geeft ons ook weer nieuwe energie.
Door onze nieuwe branding kunnen wij onze klanten nog meer van dienst zijn en onze deskundigheid met ze delen.”
Léanne van Goch & Melissa Spoor
Kinderpsychologen bij Villa VIP
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt