Essencio - portfolio Samantha Maes beelden logo huisstijl branding
Design Branding Content

Branding voor Samantha Maes

Design Branding Content

Samantha Maes, senior trainer en coach, voelt na jaren ondernemerschap dat er iets niet klopt. Het ligt niet aan hoe de zaken lopen; ze is juist dankbaar dat nieuwe klanten haar weten te vinden. Maar ze weet dat haar online uitstraling niet klopt bij de fase waar haar bedrijf in zit. Ze verlangt naar meer focus op haar betekenisvolle missie en ideale doelgroep. Haar expertise en ervaring van ruim 18 jaar werken als coach, mag nog veel sterker zichtbaar gemaakt worden.

Samantha’s behoefte aan branding

Samantha schakelt Essencio in voor een stevigere positionering en nieuwe branding. Ze wil focus bepalen voor de toekomst van haar bedrijf. Een veelomvattende vraag, die verder gaat dan het ontwikkelen van een huisstijl of nieuwe website. Het blijkt dat Samantha in de volle breedte van haar bedrijf op zoek is naar focus. In de communicatie, maar ook in haar missie, visie, kernwaarden, doelgroep en aanbod. Juist deze basisfactoren zijn veel bepalend bij het uitwerken van een effectieve merkstrategie.

ESSENCIO BRANDS PORTFOLIO Samantha Maes huisstijl visitekaart
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden logo huisstijl branding 5

Onze aanpak

Via het Brandingpakket werken we met Samantha in vier fases toe naar een sterke merkstrategie, nieuwe huisstijl en website, en marketingaanpak die echt bij haar past.

  • Module 1: Merkstrategie
  • Module 2: Design & Beeld
  • Module 3: Website
  • Module 4: Contentmarketing en branding in de praktijk
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden 5
Essencio Brands - samantha maes branding huisstijl-9471
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden 5

De impact van de nieuwe branding

Door het uitwerken van de merkstrategie is de focus ontstaan waar Samantha zo op hoopte. De essentie van haar bedrijf is helder geworden. Zij wil herkend worden als dé trainer en coach voor (medische) young professionals, die hen helpt dichter bij hun bron te komen. Zodat zij een sterkere zorgprofessional worden. Het formuleren van deze doelstelling geeft Samantha richting om keuzes te maken. Keuzes waardoor zij vanuit plezier en energie haar werk kan doen én nog meer impact maakt bij haar klanten.

Vanuit de merkstrategie creëren we een nieuwe visuele identiteit. Een nieuwe huisstijl die recht doet aan haar deskundigheid en expertise, met speelse elementen die staan voor het mogen spelen en Samantha’s benaderbaarheid. De beelden bieden een variatie van binnen en buiten, natuur en mensen. Tijdens een fotoshoot bij Samantha op locatie is zij persoonlijk vastgelegd, evenals haar coachpaard Bob, kenmerkende details uit haar kantoor en de prachtige polderomgeving.

Naast de inhoudelijke en visuele positionering, krijgt Samantha praktische tools die haar sterken in haar vaardigheden in contentmarketing. Mede dankzij de training en coaching van het brandingtraject, voelt zij zich nu zelfverzekerd om haar merk als sterk merk bekend te maken bij haar (potentiële) klanten.

Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of 
ons Brandingpakket iets voor je is.

Essencio - portfolio Samantha Maes beelden 5
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden logo huisstijl branding website5
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden logo huisstijl branding 5
Essencio - portfolio Samantha Maes beelden 5

Samantha over het eindresultaat

“Waar Essencio mij mee geholpen heeft, is dat ik beter kies welke klussen ik wil aannemen. Door scherper op mijn netvlies te hebben wat ik als doelen heb, durf ik daar meer voor te kiezen. Door stil te staan bij hoe ik mijn bedrijf na 10 jaar bewuster wil vormgeven – waar ik mee wil stoppen, en waar ik extra energie in wil steken – maakt dat ik nu meer de cliënten aantrek waar ik mijn expertise heb liggen. En dat was nodig, want ik nam eigenlijk alles aan wat op mijn pad kwam. Dat doe ik nu niet meer. Mijn branding ademt dat nu uit en dat ondersteunt mijn missie, waardoor ik me steeds gesteund voel om die keuzes te maken.

Voor mijn klanten is het nu helder wat ik wel en wat ik niet aanbied. De website is overzichtelijk, prachtig vormgegeven en een weerspiegeling van wie ik ben, wat ik te bieden heb en waarvoor je bij mij terecht kunt. Dat geven klanten ook aan. Het is veel zichtbaarder wat mijn missie is en wat daarbij hoort aan werkzaamheden. 

De klant komt met de juiste verwachting bij mij binnen. En dat geeft rust!”

Samantha Maes

Senior trainer en coach voor (medisch) young professionals

Ook interessant om te bekijken

Essencio Brands portfolio MDT Onderwijs Magazine - TijdVoorActie - ontwerp redactie tijdschrift over maatschappelijke diensttijd impact jongeren voor docenten

Magazine over MDT Onderwijs

Design Magazines Print
Essencio Brands - portfolio - Move Your Mountain Magazine - 1

Magazine voor Move Your Mountain

Design Magazines Print
Essencio-Brands-portfolio-Maryse-Groenewegen-branding-huisstijl-logo-design-coaching-contentmarketing-authentiek

Branding voor Maryse Groenewegen

Design Branding Content
Essencio Brands - portfolio - Villa VIP - branding merkstrategie website huisstijl

Branding voor Villa VIP

Design Branding Content

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, print en contentmarketing. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.

Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.