Essencio Brands Portfolio Biotahuis_logo vergaderlocatie in de natuur
Branding Content Design Websites

Branding voor het Biota Huis

Branding en website voor vergaderlocatie in de natuur

Branding Content Design Websites

Het is augustus 2022 als Natasja Dik, bedenker en eigenaar van het Biota Huis, bij ons aan tafel aanschuift. Samen werken we aan de merkstrategie van haar nieuw te starten vergaderlocatie. Met haar man Jan wil Natasja de vervallen schuur in het weiland achter hun huis om toveren tot een multifunctioneel en inspirerend ontmoetingshuis. Voor betekenisvolle bijeenkomsten en bijzondere teamdagen.

Hoewel het huis op dat moment nog gebouwd moet worden, is dat voor Natasja aanleiding om juist nu aan de slag te gaan met de huisstijl, website en marketing van het Biota Huis. Omdat ze dit proces vanaf de start goed wil aanpakken, schakelt ze de professionele begeleiding van Essencio in. Door nu te beginnen met het zichtbaar maken van haar nieuwe bedrijf, hoopt ze al vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten. Zodat de eerste boekingen alvast in de agenda staan zodra de vergaderlocatie gereed is voor gasten. 

Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie

Brandingpakket voor het Biota Huis

Met het brandingpakket begeleiden we Natasja bij het ontwikkelen van een sterk en herkenbaar merk voor het Biota Huis, zowel visueel als inhoudelijk. Het pakket bestaat uit de volgende modules:

  • Module 1: Merkstrategie: missie, aanbod, kernwaarden, concurrentie-analyse, positionering en merkverhaal
  • Module 2: Design & beeld: logo, huisstijl, persoonlijke brandingshoot en diverse middelen
  • Module 3: Website: strategie, websitedesign en ontwikkeling
  • Module 4: Coaching en training contentmarketing en branding in de praktijk
  • EXTRA: Schrijven van website-teksten op basis van een interview
  • EXTRA: Luxe flyer

Merkstrategie en merkbeleving voor de vergaderlocatie

We starten het brandingtraject met de merkstrategiedag. Samen met Natasja verzamelen we alle puzzelstukjes die nodig zijn om een sterk merk te ontwikkelen. We bevragen haar op haar missie, visie én de kernwaarden van het Biota Huis: inspiratie, verbinding, duurzaamheid, positiviteit en beleving. Ook denken we mee over hoe ze het toekomstige aanbod van het Biota Huis compact en overzichtelijk kan houden. Met locatieverhuur en een inhoudelijk programma voor teams als focus. 

Andere onderwerpen die aan bod komen: (content)concurrenten en -partners, marketingkanalen, de mindset van potentiële klanten en het merkverhaal. Natuurlijk staan we ook stil bij Natasja’s wensen voor de visuele uitstraling van het Biota Huis. Zodat de te ontwikkelen huisstijl straks helemaal aansluit bij het interieur en de omgeving van het huis – en andersom. 

Al deze puzzelstukjes werken we na de strategiedag uit tot een merkstrategie voor het Biota Huis. De eerste reactie van Natasja op het document: 

‘Dat ziet er allemaal goed uit zeg! Heel fijn om te lezen dat mijn verhaal goed is overgenomen door jullie. Knap om het zó te verwoorden. Er zit al veel werk in om dit op papier te zetten. Complimenten voor jullie. Ik heb ook zoveel zin om verder te gaan.’ 
Essencio Brands Portfolio Biota Huis_13 - vergaderlocatie kleurenpalet zachte branding huisstijl
Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 2
Essencio Brands Portfolio Biota Huis_13 - vergaderlocatie kleurenpalet zachte branding huisstijl middelen visitekaartje voorbeeld flyer stijlvol
Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 8

Branding van de vergaderlocatie: beleving, rust en natuur 

Het Biota Huis is niet zomaar een huis. Op deze bijzondere en comfortabele vergaderlocatie, omringd door de Veluwse natuur, beleef je met al je zintuigen de waarde van rust. Over elk detail is zorgvuldig nagedacht door Natasja en Jan. Maar hoe zorg je ervoor dat die unieke sfeer niet alleen in het Biota Huis, maar ook online en op papier voelbaar wordt voor geïnteresseerde klanten?

Voor het logo kiezen we een ronde letter in een vergrijsde bruintint. De letters grijpen in elkaar en vormen samen een organische vorm. Het is daarmee zacht en professioneel, passend bij de sfeer van het Biota Huis. Het huis is ingericht in naturellen en natuurlijke, duurzame materialen. De bladvorm uit het logo vertelt dat het Biota Huis middenin de natuur staat, omringd door de bossen van de Veluwe.

In de huisstijl visualiseren we de onderscheidende combinatie van beleving, rust en natuur. Daarbij past een lichte, rustige basis met zachte kleuraccenten, diepgang en contrast. Zoals pastellen en natuurlijke tinten, waaronder zalmroze, crème, grijs en groen. Bloemen, dieren en mooie details uit het Biota Huis zie je terug, evenals persoonlijke portretten van Natasja als gastvrouw. Leuk is dat het ontwikkelde kleurenpalet de basis vormt voor het interieurplan.

Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 3
Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 4

SFEERVOLLE WEBSITE EN INSPIRERENDE WEBSITETEKSTEN VOOR EEN VERGADERLOCATIE

In de website zijn binnen en buiten met elkaar verbonden. Net als in het Biota Huis zelf, dat omringd is door bos. De website heeft een sfeervolle, persoonlijke en professionele uitstraling, en nodigt uit om de locatie met al je zintuigen zelf te ervaren. Op wens van Natasja bieden we haar extra ondersteuning door de website-teksten voor haar te schrijven. Tijdens een interview verzamelen we alle benodigde informatie en een aantal mooie, persoonlijke quotes, zodat de teksten echt passen bij wie Natasja is.

Essencio Brands Portfolio Biota Huis_18 websitedesign vergaderlocatie stijlvolle effectieve website boekingen locatie

Persoonlijke training in contentmarketing

Naast het ontwikkelen van een sterke strategie en bijpassende huisstijl voor het Biota Huis, trainen we Natasja ook in haar contentmarketingvaardigheden. Ze ontvangt praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan, zoals sjablonen in haar huisstijl voor social posts en een nieuwsbrief-template. 

Na de livegang van haar website besteden we in diverse 1-op-1 sessies aandacht aan de contentplanning. Daarin praten we door op Natasja’s persoonlijke vragen. Ook bieden we praktische ondersteuning, bijvoorbeeld bij het schrijven van een goed persbericht over de opening en het uitwerken van de eerste nieuwsbrief. Het is mooi om te zien hoe Natasja steeds verder groeit in zelfvertrouwen.

Natasja’s reactie na het verzenden van de eerste nieuwsbrief: “Ik ben ontzettend blij met het resultaat en heb een paar mooie reacties ontvangen. Het oppakken van iets nieuws was fijn, maar er waren ook momenten waarop ik baalde en dacht aan stoppen. ‘It’s not my cup of tea’, zeg maar. Gelukkig werk ik samen met Anne-Jet van Essencio, en zij heeft me laten zien wat belangrijk is in ondernemen. Ze helpt me om op te vallen en mijn boodschap duidelijk over te brengen naar potentiële klanten. Samenwerken met haar is een hele fijne ervaring; ze neemt me af en toe bij de hand en geeft me opdrachten die me enorm vooruithelpen. Voor mij werkt dit perfect! Het is een investering, maar het is absoluut de moeite waard.”

Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 4
Essencio Brands Portfolio Biota Huis_13 - vergaderlocatie kleurenpalet zachte branding huisstijl middelen visitekaartje voorbeeld flyer stijlvol header social media
Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie ondernemer 4
Essencio Brands Portfolio Biota Huis_13 - vergaderlocatie kleurenpalet zachte branding huisstijl middelen visitekaartje voorbeeld flyer stijlvol header social media flyer
Essencio Brands Portfolio Biotahuis_12 - brandingshoot fotografie vergaderlocatie 5 natuur

De impact van de website en branding van het Biota Huis 

De nieuwe website en branding zorgen al snel voor het effect waar Natasja zo op hoopte. Ruim voor het Biota Huis haar deuren heeft geopend komen de eerste boekingen en enthousiaste reacties van nieuwe klanten al binnen. Natasja: “Dankzij Essencio heb ik nu een stevige basis om te laten zien waar het Biota Huis voor staat, hoe het eruitziet en welke richting het opgaat. Het werkt als een magneet voor mensen die resoneren met mijn visie.”

Dat belooft veel moois voor de toekomst van deze inspirerende vergaderlocatie!

Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of 
ons Brandingpakket iets voor je is.

Natasja Dik over het eindresultaat

“Het is echt tof om te merken hoe de nieuwe branding en website precies de juiste mensen aantrekken die zich verbonden voelen met het verhaal van het Biota Huis.
Het is alsof ze door de beelden en stijl gelijk oppikken waar het echt om draait.

De training in contentmarketing heeft me de handvatten gegeven om content te creëren die echt boeiend is en aanslaat bij mijn doelgroep. Dit heeft mijn zelfvertrouwen aanzienlijk versterkt en me tools gegeven om te groeien.

Ik vond de samenwerking echt fantastisch! Het team van Essencio was niet alleen zeer deskundig, maar ook ontzettend vriendelijk en behulpzaam gedurende het hele proces. Dit was precies wat ik in gedachten had: samenwerken met een selecte groep experts om iets moois neer te zetten. Jullie hebben dat echt waargemaakt.”

Natasja Dik

Eigenaar en oprichter Biota Huis

Ook interessant om te bekijken

©Margreet Kattouw_EssencioBrands portfolio Petrus Adventskalender 2024 PKN (1)
Branding Design Print

Print: Adventskalender voor Petrus

Kalender voor Petrus i.o.v. de Protestantse Kerk Nederland​

Essencio Brands Portfolio Hamewith_01
Branding Content Design Websites

Branding voor Hamewith

Branding en website voor coaching- en adviesbureau

Essencio Brands Portfolio HartenHechtwerk_1
Branding Content Design Websites

Branding voor Hart en Hechtwerk

Branding en website van therapiepraktijk voor seksualiteit en relaties

Essencio Brands Portfolio Bergheide_Branding website design huisstijl Businesscoach business consultant business mediatior - 1
Branding Content Design Websites

Branding voor Bergheide

Branding en website voor business consultant, coach & mediator

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Margreet Kattouw essencio Brands_ natuur bos_Silver_Linings_HR-24 smaller

Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.

Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.