Branding voor Bergheide
Branding en website voor business consultant, coach & mediator
‘De website kan wel een update gebruiken’ zo mailt Will-Jan van Cranenbroek ons. Bij de start van zijn bedrijf in 2019 kiest hij voor een aparte positionering voor zijn drie verschillende diensten: consultancy, coaching en mediation. Met drie logo’s en verschillende websites tot gevolg. Maar na vier jaar ziet hij, en zien ook zijn klanten, steeds meer synergie tussen de verschillende diensten. Het is tijd om deze diensten op één platform te presenteren, maar met welke positionering en welke merkbeleving?
Will-Jan is nog tevreden met zijn basislogo en enkele portretfoto’s. Maar wat nog ontbreekt is een huisstijl met verrijkend kleurenpalet en vormentaal, conceptueel beeldmateriaal en keuze voor typografie. Vóór we de visuele verdieping ingaan, ontrafelen we eerst de merkessentie van Bergheide. Want wie is de ideale klant, welke diensten passen daarbij en hoe positioneert Will-Jan zijn bedrijf duidelijk? Tijdens de merkstrategiesessie bespreken we Bergheide’s missie, kernwaarden, aanbod, ideale klanten en zijn wensen rondom de rijkere merkbeleving. Deze sessie vormt de basis voor de hernieuwde positionering, huisstijl en nieuwe website.
Brandingpakket op maat voor Bergheide
Met de modules uit het brandingpakket begeleiden we Will-Jan in de ontwikkeling van een sterk en herkenbaar merk Bergheide, zowel visueel als inhoudelijk. Het pakket bestaat uit de volgende modules:
- Module 1: Merkstrategie: positionering, mindset klanten en merkbeleving
- Module 2: Design & beeld: huisstijl met typografie en vormentaal, stockbeeld, visitekaartje, Word-sjabloon
- Module 3: Website: strategie, ontwerp en ontwikkeling
- EXTRA: Schrijven van website-teksten op basis van een interview
- EXTRA: Brandingabonnement: consistente zichtbaarheid via LinkedIn + op maat gemaakte Canva-sjablonen
Merkstrategie en merkbeleving voor business consultant en mediator
Will-Jan wil zich met zijn diensten en expertise bij voorkeur richten op consultancy enerzijds en mediaton anderzijds. Coaching zet hij in als ondersteunende dienst, voortvloeiend uit consultancy- en/of mediation-opdrachten. Daarnaast maakt hij de keuze zich specifiek op MKB’ers en familiebedrijven te richten die op zoek zijn naar stabiliteit en groei voor hun bedrijf. Will-Jan is analytisch, strategisch en empathisch, en let naast winstmaximalisatie ook sterk op de menselijke kant.
Qua merkbeleving focussen we op harmonie en daadkracht. Dat wordt zichtbaar in een rijker kleurenpalet met een extra, warmere bruintint en enkele vergrijsde tinten. De lijnen uit de bolletjes van het logo worden af en toe speels over de beelden gebruikt. Voor het beeldconcept kiezen we de ijsvogel als metafoor, passend bij het ontstaan van Bergheide én deze vogel heeft de kleuren van het bestaande logo in zich. Will-Jan: “De naam Bergheide stamt af van het natuurgebied waarin ik tijdens wandelingen de kiem legde voor mijn bedrijf. Tijdens de wandelingen ontdekte ik ook de ijsvogel, een schitterende vogel met zijn opvallende blauwe en oranje veren. De kenmerken van de ijsvogel weerspiegelen waarvoor ik sta. Doelgericht, vastberaden, precisie, timing en vertrouwen in een goede afloop.”
PROFESSIONELE WEBSITE EN AANSPREKENDE WEBSITETEKSTEN
De huisstijl van Bergheide vertalen we naar een praktische, aansprekende website. Consultancy en mediation krijgen een eigen landingspagina, die we opbouwen volgens de stappen uit het Contentmodel. Ook richten we een extra pagina in met referenties van klanten. Op de pagina Over Bergheide is de jarenlange expertise en ervaring van Will-Jan terug te vinden. Op basis van een interview schrijven wij de teksten voor de website. We optimaliseren de website-pagina’s en afbeeldingen voor betere vindbaarheid in regio Limburg, Brabant en Zuid-Gelderland.
De impact van de website en branding van Bergheide
Will-Jan is blij met het eindresultaat van de website en branding: “De door jullie ontworpen website voelt voor mij als een zeer prettige jas. Ook de ijsvogel als symbolische ondersteuning geeft mij veel ruimte om te communiceren en als kapstok te gebruiken in mijn gesprek met (potentiële) klanten. Ik ben ervan overtuigd dat deze website (in de toekomst) de juiste klanten naar me toe gaat trekken.”
Ook na de livegang van de website mogen we Will-Jan nog een jaar lang ondersteunen in zichtbaarheid op LinkedIn, via creatie van posts die we verrijken met op maat gemaakte beelden in Canva, passend bij zijn expertise en potentiële klanten.
Wil je ook een nieuwe professionele website, passend bij de merkbeleving van je bedrijf?
Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Will-Jan van Cranenbroek over de branding, website en samenwerking
“Essencio snapt waar het om draait. De inhoud is cruciaal, maar met gevoel – of liever emotie – leg je een onvergetelijke connectie met je klanten. Het heeft mij geholpen te ervaren wat de betekenis is van de kracht van een authentieke verbinding!
De door jullie ontworpen website voelt voor mij als een zeer prettige jas. Ook de ijsvogel als symbolische ondersteuning geeft mij veel ruimte om te communiceren en als kapstok te gebruiken in mijn gesprek met (potentiële) klanten. Ik ben ervan overtuigd dat deze website (in de toekomst) de juiste klanten naar me toe gaat trekken.”
Will-Jan van Cranenbroek
Eigenaar Bergheide
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt