Branding voor Maryse Groenewegen
Branding en website voor zijnscoach en therapeut
In april 2021 nam Maryse Groenewegen contact met ons op voor haar nieuw te starten coachingspraktijk. We realiseerden samen een brandingtraject, waar ze destijds erg blij mee was. Toch kwam Maryse eind 2022 bij ons terug. “Achteraf denk ik dat ik te snel van start ben gegaan vorig jaar met mijn marketing en website. Het stroomde het helemaal niet meer. Ik zie nu in dat ik voor mijn eigen proces beter eerst even tijd had kunnen nemen na zoveel jaar voor mijn oude bedrijf gewerkt te hebben. Maar het heeft wel wat voeten in de aarde. Ik wil graag nieuwe kleuren en tekst op mijn website. Zullen we het daar binnenkort over hebben?”
In de merksessie die volgt met Maryse, ontdekken we dat ze meer de focus wil leggen op de verbinding tussen het aardse en het hemelse. Haar eerdere branding had groen als hoofdkleur, nu heeft ze behoefte aan zowel diepere kleuren als donkerpaars, en tegelijkertijd lichte, frisse tinten. Het beeld van een passiebloem blijft haar bij. Ze wil zich meer richten op introverte vrouwen, en coaching aanbieden die vrouwen helpt om meer vanuit hun passie te leven.
Brandingpakket op maat voor Maryse Groenewegen
Omdat we al intensief met Maryse hebben samengewerkt, ontwikkelen we een brandingpakket op maat. Zo helpen we Maryse om haar praktijk te herpositioneren, zowel inhoudelijk als visueel:
– Module 1: Beknopte merkstrategie, een nieuw fundament voor Maryse Groenewegen
– Module 2: Design & beeld: logo, huisstijl, persoonlijke brandingshoot, stockbeeld-selectie, visitekaartjes, briefpapier, e-mailhandtekening, nieuwsbrief-format, social media-templates in Canva
– Module 3: Website: strategie, ontwerp en eindredactie teksten
– EXTRA: luxe flyer (redactie, ontwerp en drukwerk)
Branding met donkerpaars, goud, lichtblauw en geel
Vanuit de merkstrategie maken we de vertaling naar de visuele uitstraling. Het logo van Maryse Groenewegen is een lijnvorm waarin groeien, denken en de mens centraal staan. Het zijn dunne organische lijnen met een zacht karakter. Bijna teer, hoe de kleine takjes steeds verder groeien – als het ware uit je hoofd ontspruiten. Een boom is een prachtige metafoor om te laten zien dat we als mens stevig gegrond mogen staan, en symboliseert de verbinding tussen hemel en aarde. Uitgevoerd in goud geeft het extra uitdrukking aan hoe bijzonder elk individu is.
De kleur donkerpaars staat voor mysterie. Deze kleur zie je ook in de donkere natuurfoto’s terugkomen, soms zelfs bijna zwart, die zo de diepte van het leven symboliseert. Naast de donkere kleur is de lichte tint blauw bepalend in het kleurenpalet; het staat voor luchtigheid en ruimte. Het zonlicht en de frisheid bieden een welkom contrast. Dat wordt ook zichtbaar in de gehouden brandingshoot aan het water, met veel lucht. De passiebloem staat symbool voor hoe wij als mens tot bloei kunnen komen in de bestemming die het leven voor ons heeft bedoeld.
Er is gekozen voor een strakke letter, naast de figuratieve vorm, voor een mooi en fris contrast. De gele stip als huisstijlelement geeft een origineel accent, en komt voort uit het hart van de passiebloem. Deze kan in de lay-out een tekst of beeld extra attentie geven.
Maryse Groenwegen: “Ik dank Essencio voor hun inzet en creativiteit. Zij hebben dat wat ik aan de wereld wil schenken, op een prachtige manier zichtbaar gemaakt.”
Een professionele website met een serene sfeer
De website straalt moed, nieuwsgierigheid en enthousiasme uit, en nodigt uit om de weg naar binnen te maken. De sfeer is sereen, maar niet zweverig. Je ervaart rust, transparantie, en sereniteit, maar ook het aardse en het stevig met de voeten op de grond staan.
Maryse: “Ik wil met deze branding uitdrukken dat het bij innerlijk werk belangrijk is om te leren aarden, net als een boom met stevige wortels in de grond. Ik werk dan ook lichaamsgericht. De uitwaaierende blaadjes van het logo geven aan dat wij vaak vol zijn van gedachten. Maar de blaadjes staan ook voor de volgroeide boom. Net als een boom is voorbestemd ben jij als mens voorbestemd om jouw unieke vorm te vinden. Die vorm hoef je niet te zoeken, die komt vanzelf tevoorschijn als je leert om dat wat moeilijk is, de ruimte te geven en op te laten lossen. Hoe het werkt blijft een mysterie en dat wordt uitgedrukt in de dieppaarse kleur.”
Wil je ook aan de slag met professionele, stijlvolle branding voor je bedrijf?
Bekijk dan of ons Brandingpakket iets voor je is.
Maryse Groenwegen over het eindresultaat
“Ik dank Essencio voor hun inzet en creativiteit. Zij hebben dat wat ik aan de wereld wil schenken, op een prachtige manier zichtbaar gemaakt.
Ik had onze samenwerking veel zakelijker voorgesteld en ben onder de indruk van jullie warme nabijheid en support. Wat dat betreft klopt het helemaal met wat jullie uitdragen en zijn jullie echt anders dan vele anderen. Niet alleen als klant, maar ook als mens voel ik mij erg gezien.”
Maryse Groenewegen
Ook interessant om te bekijken
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Betekenisvol groeien vanuit de essentie van je bedrijf? Ontvang kennis en inspiratie om van jouw missie een sterk merk te maken. Ontdek de kracht van branding, magazines en print. En lees praktische tips voor de groei van jouw bedrijf, op een authentieke manier.
Ja, ik ontvang graag jullie kennis en inspiratie per mail
Bedankt!
Je inschrijving is gelukt