Essencio brands_zorg dat je het hoofd en hart van klanten raakt

Branding is de reputatie van je merk. Hoe raakt je merk hoofd en hart?

Het magische zonlicht wat door de takken schijnt en de lente aankondigt. Een mooie film die je tot tranen toe roert. Een indrukwekkend lied dat blijft nazingen in je hoofd. Lieve woorden van een dierbare. We kunnen op zoveel verschillende manieren geraakt worden. Door emoties, in beelden en verhalen. 

Waardoor wordt jij geraakt? Aan welk moment je ook terugdenkt, bij een emotionele ervaring worden onze beide hersenhelften geraakt. Je ziet, hoort of voelt iets – en je koppelt daar een emotie aan zoals blijdschap, verdriet, of verwondering. Zo’n ervaring activeert je linker- en rechterhersenhelft. Je cognitie én je emotie.

Als iets je raakt, onthoudt je het én herinner je het.

Ontwikkel een merk dat hoofd en hart aanspreekt

Geraakt worden, onthouden worden en herinnerd worden is precies wat je wil bereiken met je branding. In de praktijk is dat lastiger dan het lijkt. Wat helpt is je branding als reputatie te zien. Kijk door de ogen van je klant en beleef je merk zoals zij het zien. Klopt het beeld wat je laat zien? De sfeer, de tekst, je marketingstijl?

Merken ontwikkelen is heerlijk werk, vanuit meerdere facetten. Het meest opvallende is de buitenkant. Het nieuwe logo, de huisstijl en de website zijn de eerste dingen die we zien en waar de ondernemer vaak ook als eerste aan denkt. Maar dat wat een merk een merk maakt is zoveel meer. Het is je DNA van je bedrijf, van de binnenkant en de buitenkant. Het zegt ook alles over je visie, want die komt – als het goed is – mee in je merkbeleving. Het is alles wat de klant voelt bij jouw merk, als hij of zij iets van je merk ziet, leest, hoort of proeft.

In de merken en magazines die we ontwikkelen streven we naar een waardevol evenwicht in waarde en kennis laten zien en de unieke merkbeleving neerzetten die in alle facetten de ondernemer of organisatie weerspiegelt. Dus niet alleen een bedrijf of organisatie zichtbaar maken, maar ook voelbaar maken.

Zo ontwikkelden we voor Esther Kaastra een merk voor Gifted Leaders. Ze wilde een merkbeleving dat chic, gelaagd is en raakt voor de mensen voor wie het bedoeld is. Altijd waarde biedt, met sfeer en diepgang, en dat voel je. In haar branding ervaar je deze aspecten beide. Esther: Met de branding voor Gifted Leaders zet ik niet alleen een nieuw bedrijf neer, maar ik zet direct een merk in de wereld. Een bedrijf en een merk zijn twee verschillende dingen, wanneer dit samenkomt kan ik écht het verschil maken en iets opbouwen dat duurzaam is.”

Bekijk hier ons werk voor Gifted Leaders.

Wil jij een merk ontwikkelen dat zorgt voor een goede reputatie?

Wil je ook graag met meer gevoel en bezieling de expertise van je bedrijf zichtbaar maken? Zodat je bedrijf een sterk merk wordt en je meer impact kunt maken? Succesvol ondernemen gaat om verbinding creëren met mensen, zodat er vertrouwen ontstaat. En vanuit dat vertrouwen, volgen nieuwe klanten die bij je passen. Dat vertrouwen ontstaat sneller wanneer je een scherpe positionering, goede huisstijl, professionele website en verbindende marketingacties hebt. Waarbij zichtbaarheid en de juiste merkbeleving hand in hand gaan.

Begin bij de essentie

De eerste stap naar een duurzaam sterk merk is het boeken van een Business & Brandingsessie. Deze sessie heeft vele ondernemers geïnspireerd in strategisch advies voor nieuwe hun branding, positionering, website of marketing. Een dagdeel brainstorm ik (Margreet) met je mee vanuit jouw bezieling en essentie. Daarna volgt – als we gaan samenwerken – een uitgebreidere merkstrategie, design, fotografie het het ontwikkelen van je website.

De natuur als inspiratiebron voor je merk

En als er ergens een plek is waar we geraakt kunt worden door cognitie en emotie – dan is dat voor ons zeker de natuur. Daarom zijn we zo blij met onze werkplek aan de rand van een bos, in een mooi buitengebied. Alle seizoenen trekken aan ons natuurkantoor voorbij en dat geeft volop creatieve inspiratie voor ons werk. Kom het zelf ontdekken terwijl je de eerste stap zet naar een nieuw, bezield merk en boek een Business & Brandingsessie via deze link. Je bent heel welkom!

Wil je vaker inspiratie ontvangen over sterke branding en eerlijke marketing voor je bedrijf?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Essencio_Brands_gratis_checklist_voor_je_website_en_branding_verbeterpunten_kansen_sterker_merk
D
ownload deze handige branding-checklist die je laat je stap voor stap laat zien wat er precies nodig is voor je branding.

Deel dit blog en inspireer anderen!

Gerelateerde blogs

EssencioBrands_Brandingabonnement_contentmarketing_design kloostertraditie benedictijns luisteren spiritualiteit
Authentiek ondernemen

Benedictijns luisteren – waarom zou je dat doen?

Laatst was ik in Klooster Nieuw Sion, om het kloostercollege ‘Benedictijns luisteren (naar binnen luisteren) bij te wonen. Al langere tijd ...
Wanneer kies ik voor professionele branding? Essencio Brands_Margreet Kattouw_
Branding en strategie

Wanneer kies je voor professionele branding? De 6 belangrijkste redenen

Deze vraag leeft bij veel ondernemers en dat is heel logisch. Het laten ontwikkelen van professionele branding is een behoorlijke investering, ...
Grote verandering bij Essencio – Margreet alleen verder.
Branding en strategie

Durf ik dit echt?

Grote verandering bij Essencio Deze maand, april 2024, ben ik precies 20 jaar ondernemer van een creatief bureau. Gestart in 2004, ...

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.