Als ondernemer weet je: om zichtbaar te worden met je bedrijf, heb je foto’s nodig. Onze authentieke fotografie laat jezelf als ondernemer zien zoals je bent. In je eigen werkomgeving, of dat nu binnen of buiten is. Maar hoe komen zulke beelden tot stand? In dit blog delen we kennis én inspiratie uit de praktijk. Aan de hand van de brandingshoot voor coach en therapeut Maryse Groenewegen wordt de kracht van authentieke fotografie zichtbaar.
Authentieke fotografie: wat betekent dat?
Authentieke foto’s vertellen het echte verhaal van jouw bedrijf. Zo weet de klant wat hij van je kan verwachten. Je klant gaat jou herkennen in wie je bent en waar je werkt. Waardoor hij of zij voelt dat het klopt als je elkaar ontmoet. Dat het niet twee verschillende werelden zijn ‘Oh, in het echt zie je er heel anders uit…’. Daarmee presenteer je jezelf en je bedrijf op een eerlijke manier, en dat schept vertrouwen.
Authentieke fotografie betekent voor ons ook: zoveel mogelijk natuurlijke bewerkingen. We zorgen ervoor dat de sfeer van de foto’s past bij je huisstijl, maar manipuleren ze niet. We gaan niet mee met trends als dat jou niet dient.
Je kernwaarden als basis voor authentieke foto’s
Deze uitgangspunten zie terug in deze Brandingshoot van Maryse Groenewegen. Zij is coach en therapeut, en heeft haar praktijk aan huis in Oosterbeek. Een prachtige, natuurrijke omgeving, wat we in de foto’s terugzien. Met Maryse’s kernwaarden als basis; liefde, schoonheid, passie, innerlijke kracht en creativiteit.
De waarde van afwisseling
We nemen tijdens een brandingshoot de tijd om het verhaal van de ondernemer te laten zien. Door het fotograferen van ‘eigen’ dingen zoals haar kleurpotloden of een dierbaar boek, zie je veel van haar unieke werkwijze en passie. We zoeken daarin altijd naar de afwisseling in beeld: portretten, haar werkplek, Maryse in contact met een coachee, het bezig zijn met creatieve materialen en tools. En afwisseling tussen buiten en binnen, details en veraf, zowel mensen als geen mensen – zodat je een heel diverse beeldbank krijgt.
Deze foto’s zijn breed toepasbaar, zoals bij blogs en social posts. We waken ervoor dat steeds dezelfde soort portretten terugkomen, maar dat de afwisseling je nieuwsgierig houdt. Dat maakt je merk gelaagd, en fijn om te volgen.
Aandacht voor unieke schatten
Tijdens zo’n persoonlijke shoot komen de mooiste verhalen naar boven. Je ontdekt de unieke schatten van een ondernemer. Zoals dit vogelnestje, dat Maryse op de grond vond in het bos. Zo mooi en kunstzinnig gemaakt, heel inspirerend! Het pronkt nu in haar werkkamer. Je vind je het ook weer terug op haar website.
Juist om deze verhalen fotograferen we het liefst alles zelf, zoals deze brandingshoot voor Maryse. Maar als het uitkomt werken we ook graag samen met andere fotografen.
Je merk versterken met aansprekende foto’s die jouw verhaal vertellen? Een Brandingshoot ontvang je in de tweede module van ons Brandingpakket. Dit uitgebreide pakket brengt je professionele branding en effectieve contentmarketing die past bij je merk. Met onder meer een sterke merkstrategie, uniek logo, huisstijl op maat, WordPress-website en meer.
Wil je vaker geïnspireerd worden over branding, contentmarketing en authentiek ondernemen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.