Dinsdag 10 oktober: Margreet en Jiska zijn op de prachtige locatie VRIJ in Culemborg, op het We Wonder-event van Lienke Scheurwater. Een event speciaal voor ondernemers die op een vernieuwende manier hun bedrijf of praktijk willen opbouwen in de zorg. Margreet en Jiska zijn gevraagd om een inspiratiesessie over branding en marketing te verzorgen, en twee workshops te geven. Met als doel de ondernemers te inspireren en praktische tips te geven hoe ze hun bedrijf sterk kunnen positioneren en hun missie met enthousiasme kunnen delen.
Foto’s door: Hanno de Vries
Presentatie over branding en marketing vanuit de essentie
Na een inspirerende opening van Lienke over de ingrediënten van je bedrijfsfundament, geeft Jiska een presentatie over branding en marketing vanuit de essentie. Want hoe maak je van je missie voor de zorg, een sterk merk? Daarbij is het waardevol om eerst de nut en noodzaak van branding en marketing te begrijpen. Branding gaat over de herkenbare uitstraling van je bedrijf in woorden en beelden. Marketing gaat over het zichtbaar maken van de waarde van de producten of diensten van je bedrijf. En branding en marketing gaan altijd samen op.
• Want heb je alleen logo, huisstijl en website? Dan is je merkbeleving op orde, maar met welke acties ben je zichtbaar?
• Investeer je alleen marketing? Dan ben je zichtbaar, maar welke woorden en beelden gebruik je? Wat zorgt voor visuele herkenning?
Investeer je in branding én marketing, dan bouw je aan een sterk merk.
Maar waarom zou je überhaupt van je bedrijf een sterk merk willen maken? Wil je nog opvallen in het huidige overvolle medialandschap, dan móet je bijna wel. En het Von Restorff-effect stelt: ‘Een merk met een onderscheidend verhaal in een onderscheidende uitstraling, wordt eerder opgemerkt én beter onthouden.’
Workshops over branding en marketing
’s Middags vinden er drie workshops plaats, waarvan Margreet en Jiska er twee verzorgen. Lienke verzorgt een workshop met verdieping op het bedrijfsfundament en businessplan voor 2024. Margreet en Jiska verzorgen twee workshops over je missie delen en je positionering aanscherpen.
Workshop over een sterke positionering voor je bedrijf
Margreet gaat met de ondernemers aan de slag om hun positionering helder te krijgen. Want hoe scherper je kiest wat je doet, voor wie je dat doet en hoe je dat doet, hoe duidelijker je bent voor je potentiële klanten. En hoe sneller mensen jouw expertise vertrouwen. De ondernemers krijgen tips en adviezen om een pakkende positionering te schrijven, die ze direct kunnen gebruiken op LinkedIn of hun website.
Workshop over je missie online zichtbaar maken
Jiska gaat met de ondernemers aan de slag om hun missie online zichtbaar te maken. Maar hoe doe je dat? In deze workshop vertalen de ondernemers hun missie naar een verhaal voor hun bedrijf, dat ze gelijk kunnen gebruiken als post voor op social media. Jiska deelt tips over storytelling, en hoe je met het principe van begin – midden – eind een rond verhaal kunt delen. De ondernemers kunnen hun missie op video laten vastleggen, of een tekst schrijven en foto erbij (laten) maken.
Wat heerlijk om te zien hoeveel reuring er ook na afloop van de dag ontstaat, doordat veel ondernemers hun missie delen online. In woorden, video’s en foto’s. Wat een heerlijke dag met zoveel bevlogen ondernemers bij elkaar!
Lienke, heel veel dank voor de uitnodiging en verzorging van dit prachtige event.
Wil je ook praktisch aan de slag met branding & marketing op jouw teamdag of event? Neem contact met ons op via info@essenciobrands.nl.
>> Wil je meer hulp bij eerlijke marketing en professionele branding van je bedrijf? Schrijf je, net als ruim 300 andere ondernemers, in voor onze maandelijkse inspiratienieuwsbrief.