Als je op Google zoekt naar ‘impact’, dan krijg je een breed beeld van dat woord. Je leest over maatschappelijke en duurzame impact, maar ook over korte-termijn-resultaten. Dat zie je ook bij de afbeeldingen: je ziet foto’s van een knikker die een andere knikker in beweging brengt en een pijl in het midden van een doel. Hoe breed, of vaag, de term ook is: iedereen kan bij ‘impact’ wel een voorstelling maken.
Wij gebruiken de term op een positieve manier. We doen graag impactvol werk, om een inspirerende bijdrage te leveren aan anderen. En de wereld om ons heen met ons werk wat zachter en eerlijker te maken.
En als we aan afbeeldingen van impact denken, dan hoeven we maar uit het raam van ons nieuwe kantoor te kijken om impact te zien. Kijk al die prachtige herfstkleuren overal! De impact van de natuur is enorm. Niet alleen op je ogen, maar op al je zintuigen.
Wat roept impact bij jou op?
Mensen met wie we mogen werken voelen net als wij een missie om een positieve impact te maken met hun bedrijf of organisatie. Jij waarschijnlijk ook.
Zo maak jij met je bedrijf een positieve impact
Maar: hóé maak je positieve impact op de wereld?
Eigenlijk maak je met jouw hele ‘zijn’ al impact. Op je gezin, je vrienden, je familie, je collega’s, je buren, je netwerk… Door hoe je je gedraagt, wat je zegt en hoe je eruit ziet.
Dat geldt ook voor je werk en je bedrijf. In je dagelijks werk probeer je een positieve impact te maken door je werkzaamheden.
Maar wat is dat ‘zijn’ van je bedrijf, de essentie? En hoe uit zich dat in wat je zegt (woorden) en hoe dat eruit ziet (beelden)?
Als jouw bedrijf waardevolle impact maakt, kun jij naast jouw ‘zijn’ in je werk, ook met de woorden en beelden die je deelt van nog grotere betekenis zijn in deze wereld. Sta je daar weleens bij stil?
Als je voelt dat het tijd is om met je bedrijf nog meer impact te maken, op een professionele, geloofwaardige en stijlvolle manier… Weet je dan welkom, op ons nieuwe kantoor in die impactvolle natuur, en schuif aan voor een inspirerende Business & Brandingsessie.
Wil je vaker blogs ontvangen over sterke branding en eerlijke marketing voor je bedrijf? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.