Ineens zitten we volop in Zoom-sessies en is de invulling van onze agenda’s veranderd. Ons werk en leven is door de coronacrisis niet meer wat het was. We werken thuis met kinderen op de achtergrond. We horen ondernemers over gecancelde opdrachten en uitgestelde trainingen. En we luisteren naar persoonlijke verhalen van plots geslaagde kinderen of ouders die niet bezocht kunnen worden.
Het zijn gekke tijden. En hoewel je dat overal leest, hoort én zelf meemaakt, gaan de dagen ook ‘gewoon’ door, en probeer je het beste ervan te maken. Maar dat is soms best lastig, als je als ondernemer afhankelijk bent van fysieke coachsessies of teamtrainingen.
We wensen jou namens ons hele team heel veel sterkte en positiviteit deze weken. Vol liefde, hoop en tijd.
Langzaamaan zullen we (moeten) wennen aan deze gekke tijden van begrensde vrijheid. Daar positief mee omgaan is een van de sleutels om het vol te houden. Kies er bewust voor om je geest te blijven vullen met het goede, het positieve. Beperk het negatieve zoveel als je kunt.
En kies voor activiteiten die rust en plezier geven. Je zult waarschijnlijk veel energie nodig hebben voor dingen die je niet gewend bent de komende tijd. Ga er zuinig mee om.
Om je te helpen, hebben we een aantal losse kaarten aan onze Essencio-webshop toegevoegd, om op te hangen als reminder, zoals ‘Ik ga positief denken’. Of verstuur de kaart naar iemand die deze gedachte goed kan gebruiken.
Hoe bouw je op afstand aan relaties met je klanten?
En hoe impactvol deze tijd ook is; deze crisis biedt ook kansen om te blijven bouwen aan de relaties met je (potentiële) klanten. Want we hebben, juist nu, behoefte aan mensen die ons informeren, inspireren en verder helpen. We hebben behoefte aan relevante content.
Maar wat is wijs om als ondernemer wel en niet te doen in je content, je marketing, je branding? Ga je ook inspelen op de coronacrisis? Of juist niet, want je bent – net als wij – die inhakers zat?
Een belletje naar een klant, met de vraag hoe het gaat, kan ook al heel fijn zijn.
Ons advies: zoek verbinding en wees creatief. In je content, je branding én in je bedrijfsstrategie. Zoek daarin naar de juiste context voor jouw bedrijf. Je móet niet iets met corona en daarom een online challenge of vroegboekkorting aanbieden (dan wordt het reclame – irritant). En inspelen op angst en onzekerheid is ook niet sympathiek.
Maar ook jij kunt de juiste manier vinden om mensen de helpende hand te bieden en te inspireren. Maak verbinding vanuit jouw mindset met de mindset van je (potentiële) klant. Wees authentiek en sensitief. Een belletje of Zoom-afspraak met een klant, over de vraag hoe het gaat, kan ook al heel fijn zijn. Juist nu, zo merken wij zelf ook, zijn de gesprekken die we hebben met onze klanten diepgaander en leren we elkaar beter kennen.
We wensen je een goede en gezonde focus op je werk, voor precies dat wat nodig is. Blijf positief denken en laat je niet gekmaken. Maar bovenal: zorg voor elkaar.
Wil je positief geïnspireerd blijven over branding en bevlogen ondernemen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.