De website van je bedrijf is het hart van je merk
Je bent op zoek naar een nieuwe website die professioneel en effectief is. Je weet dat het waardevol is om een goed werkende website te hebben, omdat het een belangrijk kanaal is voor contact met nieuwe potentiële klanten. Maar bij een nieuwe website komt nogal wat kijken: teksten die de klanten aanspreken, je aanbod scherp krijgen, mooie foto’s, goede vindbaarheid in zoekmachines en een aansprekend design. Hoe pak je dat aan, zodat dit een kwalitatieve en effectieve website oplevert?
In dit blog zie je voorbeelden van vijf heel verschillende websites: van een leiderschapscoach, vergaderlocatie, businessconsultant, therapiepraktijk en organisatieadviesbureau. Met al deze klanten hebben we een brandingtraject doorlopen, waarbij de website het hart vormt van hun merk. Ieder traject is eigen en onderscheidend, omdat we altijd werken vanuit de essentie van het bedrijf én aansluiten bij de behoeften van de doelgroep.
Klik op de foto’s om de totale branding van deze bedrijven te bekijken.
Voorbeeld branding en website voor organisatieadviesbureau
Voorbeeld branding en website voor business consultant, coach & mediator
Voorbeeld branding en website voor HSP/HB leiderschapscoaching
Een nieuwe website maken? Start met je merkstrategie en merkbeleving
Bij het maken van een nieuwe website komt veel kijken. Je website is het kanaal dat de kern van je bedrijf zichtbaar maakt. Maar heb je die kern al scherp? Pas wanneer je een stevig fundament van je bedrijf hebt, kun je duurzame keuzes maken over design, foto’s en teksten op je website. Daarom zien we ieder websitetraject als brandingtraject. Een nieuwe professionele website zou moeten beginnen bij een heldere merkstrategie. Waarom doe je wat je doet? Vanuit welke kernwaarden werk je? Welk aanbod heb je te bieden? Wie zijn precies je potentiële klanten? En hoe positioneer je je bedrijf, onderscheidend van concurrenten?
Daarna volgt de merkbeleving van je bedrijf: de ontwikkeling van een logo, huisstijl en een goede beeldbank. Wanneer de hele visuele uitstraling van je bedrijf klopt bij je inhoudelijke positionering, dan maak je een sterke indruk op je klanten.
Vanuit een sterke merkstrategie en onderscheidende merkbeleving, ontwikkelen we de nieuwe website: we kijken visueel en strategisch naar de menustructuur, de opbouw van iedere pagina en de doorklik-route om gebruiksvriendelijk te kunnen navigeren. Ook teksten zijn een belangrijk onderdeel van een goede website: met welke woorden krijgen potentiële klanten genoeg duiding én worden ze aangemoedigd om klant te worden? We ondersteunen klanten daarom ook bij tekstschrijven, eindredactie, het verzamelen van goede reviews en het schrijven van krachtige blogs. En iedere website ontwikkelen we zodanig dat deze goed leesbaar en zichtbaar is op alle mogelijke apparaten (dekstop, mobiel, tablet) en in zoekmachines goed vindbaar is (SEO).
“De branding en de website sluiten aan bij mijn kernwaarden. Het maakt dat ik vol zelfvertrouwen m’n bedrijf kan runnen en dat ik de klanten aantrek die ik heel goed kan helpen en die mij veel energie geven.” – Esther Kaastra, HSP/HB-leiderschapscoach
Voorbeeld branding en website voor therapiepraktijk voor seksualiteit, relaties en hechting
Voorbeeld branding en website voor vergaderlocatie vol beleving, natuur en rust
Op zoek naar een nieuwe, mooie website? Ontdek het Brandingpakket
Ben je ook toe aan een nieuwe mooie website die goed bij je visie en bedrijf past? We zijn benieuwd naar je wensen en ideeën voor de branding en website van je merk. Het maken van een website is bij ons altijd onderdeel van een groter geheel: de ontwikkeling van het bedrijf naar een sterk merk. Daarom bieden we het maken van een mooie, professionele website aan als onderdeel van ons Brandingpakket.
Bekijk hier alle informatie en prijzen over het Brandingpakket voor ondernemers.
Wil je vaker geïnspireerd worden over branding, websites en marketing vanuit de essentie? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.