De ontwikkeling van een bedrijfsmagazine: van idee tot luxe glossy

Stel je voor: een enorme fabriekshal vol speciale slijpmachines, de geur van smeerolie die je neus binnendringt, stapels kunststof lekbakken en ventilatieroosters, en een meterslang magazijn vol kartonnen dozen. Om eerlijk te zijn, is dit niet direct een plek waar je ons snel zult aantreffen. Eerder vind je ons buiten, in de natuur. Of op ons stijlvol ingerichte kantoor.

En toch zijn we hier, in deze fabriek, een hele dag met veel plezier aanwezig.

Enkele weken daarvoor zijn we best verrast als Nedco ons benadert met de vraag of wij een jubileummagazine voor hen willen maken. Een productiefabriek? Van witgoed- en ventilatieaccessoires? Past dat wel bij ons, en wij bij hen?

Maar na de eerste ontmoeting ontdekken we al snel hoe bijzonder dit familiebedrijf is. Ogenschijnlijk gewoon. Maar barstensvol bijzondere verhalen.

Want als je aandachtig kijkt, zie je dat óók: een medewerkster met het syndroom van Down die grapjes maakt met haar teamchef. Een kantoormedewerker die ijsjes uitdeelt op zijn afdeling én aan alle mensen op de productievloer. Drie broers als directieleden met ieder een eigen expertise.

‘Bijzonder gewoon, gewoon bijzonder’

Zo’n bedrijf is het. Een bedrijf met gewoon bijzondere mensen, die met elkaar bijzonder gewoon werk doen.

En dat wordt dan ook het bladconcept van dit jubileummagazine. We focussen bewust niet op het 35-jarig jubileum, want dat is na een jaar al achterhaalt. Maar we focussen op tijdloze en duurzame verhalen, zodat het magazine nu en later klanten en medewerkers inspireert.

Daarom reizen we een hele dag met ons team af naar Nieuwerkerk aan den IJssel. We dompelen ons onder in de fabriek en machines. We halen verhalen op en maken foto’s. En ontmoeten zo allerlei verschillende mensen – en machines.

De weken daarna verwerken we deze foto’s, verhalen en inspiratie tot een mooi en inspirerend magazine.

Enkele hoogtepunten:

  • De leukste uitdaging: een fotoreportage in onze studio waarin we de kunststof lekbak, een ventilatierooster en vier andere producten als kunstobject vastleggen
  • Eerlijke interviews met directieleden en de oprichter, en portretten van bijzondere medewerkers
  • Door het stijlvolle ontwerp met eigen fotografie – en uiteraard een vleugje natuur – krijgt het magazine een luxe uitstraling met hoog bewaargehalte

Zo wordt de betekenis van Nedco zichtbaar. Bekijk hier het uitgebreide portfolio-item van dit magazine.

Een erg leuk teamproject!

Mogen we ook jouw magazine maken?


Wil je vaker geïnspireerd worden over branding, contentmarketing en de kracht van print? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Deel dit blog en inspireer anderen!

Gerelateerde blogs

Wanneer kies ik voor professionele branding? Essencio Brands_Margreet Kattouw_
Branding en strategie

Wanneer kies je voor professionele branding? De 6 belangrijkste redenen

Deze vraag leeft bij veel ondernemers en dat is heel logisch. Het laten ontwikkelen van professionele branding is een behoorlijke investering, ...
Grote verandering bij Essencio – Margreet alleen verder.
Branding en strategie

Durf ik dit echt?

Grote verandering bij Essencio Deze maand, april 2024, ben ik precies 20 jaar ondernemer van een creatief bureau. Gestart in 2004, ...
Essencio_Brands_voorbeelden mooie websites professioneel stijlvol kernwaarden essentie branding website design
Branding en strategie

5x voorbeelden voor een nieuwe mooie, professionele website

De website van je bedrijf is het hart van je merk Je bent op zoek naar een nieuwe website die professioneel en ...

Op deze website gebruiken we functionele cookies. Hier lees je ons privacybeleid.