Het warme zonlicht op je huid, de frisse wind langs je wangen, de geur van gras die je neus prikkelt… Net als de natuur, prikkelt ook papier je zintuigen. Verhalen komen echt tot leven wanneer ze, gedrukt op papier, tastbaar worden. Papier komt dicht bij je als lezer; het heeft een eigen geur en gevoel, ook leest het rustiger dan online. Drukwerk biedt jouw merk nieuwe manieren om een uniek verhaal te vertellen en betekenisvolle impact te creëren. Daarom houden wij ook zo van papier.
De afgelopen tijd werkten we aan meerdere bijzondere magazines en brochures. Allerlei onderwerpen passeerden de revue: bakrecepten, bergwandelingen, bezieling, beeldhouwen, basisscholen, literatuur, liefde, lekbakken, levenskunst… Hoe veelzijdig ze ook zijn, allemaal hebben ze één doel: verbinding maken met de lezer, door middel van boeiende informatie, pakkende verhalen en zorgvuldig geselecteerde beelden.
Hieronder vind je een aantal van die print-opdrachten:
Gewoon bijzonder, bijzonder gewoon: het jubileummagazine voor Nedco
“Een productiefabriek zou nooit bij Essencio aankloppen” – roepen we altijd. Dat past niet bij ons – dachten we. Maar opnieuw blijkt hoe belangrijk de kracht van relevantie en betekenis is. Waarom het wél kan kloppen om een opdracht te doen voor een bedrijf waarvan we eerst denken: “Willen we dit wel doen?”
Begin september reisden we met ons team naar Nieuwerkerk aan den IJssel, voor een contentcreatie-dag bij Nedco, een productiebedrijf voor witgoed-accessoires.
Denk aan een enorme hal vol speciale machines, de geur van smeerolie, duizenden kunststof producten in kartonnen dozen, en een industriële setting. Maar denk ook vooral aan de bevlogen, heel diverse groep medewerkers die dit bedrijf kenmerkt. Allemaal met een hart voor de zaak.
Hun verhalen leggen we vast in een prachtig magazine ter gelegenheid van het 35-jarig jubileum. Een tijdloos magazine waarin alle mooie verhalen van de medewerkers, evenals het verleden, heden en de toekomst van het bedrijf tot leven komen. Vanuit het concept ‘Bijzonder gewoon, gewoon bijzonder’ creëren we woorden en beelden die hen kenmerken.
Zo helpen wij Nedco om hun betekenis zichtbaar te maken, voor mensen zowel buiten als binnen de organisatie. Daarnaast passen hun kernwaarden heel goed bij die van ons, wat maakt dat deze samenwerking plezier geeft. Een gewoon bijzondere opdracht!
Op locatie hebben we de sfeer van het bedrijf geproefd, foto’s gemaakt voor het magazine en bijzondere verhalen opgehaald door gesprekken met medewerkers. En in onze studio hebben we lekbakken en ventilatieroosters op kunstzinnige wijze vastgelegd…
Lees en bekijk alles over deze opdracht in ons portfolio.
OMG Magazine 3, een nummer vol betovering en bezieling
Sinds september 2021 ligt de derde editie van OMG Magazine in de winkel en op de mat bij abonnees. Een bijzonder publiekstijdschrift, en een intensieve productie – zeker qua planning – maar opnieuw waardevol om te maken. We mochten ook deze keer de vormgeving, cover, art directie, online teksten en social media-beelden van dit nieuwe nummer verzorgen.
OMG Magazine helpt je om je opnieuw te verbinden met de ander, jezelf en het goddelijke. Deze editie daagt je uit tot een leven met meer bezieling, betekenis en betovering.
In ons portfolio lees je wat we zoal voor deze drie edities mochten realiseren.
We hebben een dapper en moeilijk besluit genomen om OMG 4 dit najaar niet te maken. We hebben OMG met hart en ziel gemaakt, en hopen van harte dat het merk voortgang heeft in bezielde en professionele handen van anderen.
Nog meer inspirerende print-voorbeelden
Hoe maak je een keuze voor een boeiende kunstcursus? Of een basisschool voor je jonge kind? Hoe deel je pakkende verhalen over een goed doel, zowel aan sponsoren als toekomstige gevers?
Onderstaande klanten zien de kracht van print en zetten een inspirerend magazine of stijlvolle brochure in om mensen te informeren en aan zich te binden.
“Print uit zich in volle aandacht van jouw klant; het grootste compliment dat een klant jou kan geven.”
CULTUURKUST
Concept en ontwerp voor krant en seizoensbrochure van Cultuurkust
Via een speciale huis-aan-huis krant van Cultuurkust én deze inspirerende seizoensbrochure kunnen mensen uit Harderwijk en omstreken kennismaken met het nieuwe aanbod van de cursussen die Cultuurkust biedt.
WORLD VISION
Online campagne met een print boekje als aanleiding
Mensen konden via online kanalen een gratis boekje aanvragen over levenskunst, dat is geschreven door Ron van der Spoel. Wij verzorgden het concept, de titel en ontwerp van het boekje en alle bijbehorende middelen die de campagne een gezicht geven, zowel online als offline.
STICHTING VCO & STICHTING PROO
Informatieve brochure over onderwijs
Via deze huis-aan-huis verspreide brochure krijgen ouders een overzichtelijke presentatie van alle basisscholen in Harderwijk en Hierden. Ingedeeld per wijk, geven de scholen een beknopte presentatie van hun identiteit en speerpunten. Verrijkt met persoonlijke quotes van directie en leerlingen. Wij verzorgden concept, titel, ontwerp, tekst, eindredactie en organisatie.
Bekijk in dit blog meer voorbeelden over de kracht van print voor je merk. Wil je weten welk print-product voor jouw missie passend is? Neem dan contact met ons op via info@essenciobrands.nl