Een tijdje terug vroegen we aan Marloes, beeldend kunstenaar, of ze een review wilde schrijven over de branding- en content-sessies die ze bij ons volgde. We vinden het ook waardevol om te horen hoe we dingen beter of anders zouden kunnen doen.
En toen kregen we deze parel van een recensie binnen. Daar werden we echt even stil van. Dankjewel Marloes!
Ja, Jiska en Margreet zijn een kei in vorm en inhoud en maken de meest prachtige dingen. Maar weet je wat hun echte kracht is? Doordringen tot de kern, in het bijzonder tot jouw diepste essentie, en je helpen om van daaruit, gebaseerd op hun inspirerende en praktische Contentmodel een betekenisvol merk in de breedste zin van het woord te bouwen.
Ze schromen niet om je vanuit oprechte betrokkenheid kritische vragen te stellen, die kunnen schuren. Maar dat levert je wel goud op: een ijzersterke basis, die je past als je lievelingsjas.
Als beeldend kunstenaar en maker van schilderijen met betekenis is mijn talent om de wensen van mijn klanten te doorgronden en creatief te vertalen naar een persoonlijk abstract schilderij op maat. Daarnaast kan ik met mijn bedrijfskundige achtergrond heel goed een strategische analyse maken van mijn bedrijf. Maar de lijm tussen die twee ontbrak, ik kwam er niet uit hoe ik mezelf en mijn product goed moest presenteren. Met als gevolg dat ik heel veel tijd en energie kwijt was aan het realiseren van zichtbaarheid, die verhoudingsgewijs weinig opleverde.
“Het Contentmodel geeft me houvast en structuur, focus en richting en volop inspiratie voor het slim uitdenken en maken van effectieve content. Met als resultaat meer rust in mijn hoofd, minder tijd kwijt met de ‘zakelijke’ kant van mijn bedrijf en meer ruimte voor mijn creativiteit.”
Essencio volgde ik al een tijdje op Instagram. Hun pure, eerlijke kijk op marketing sprak me aan. Ik legde contact, deed een brandingsessie en volgde een aantal coachings.
Jiska en Margreet hielpen me om tot mijn essentie te komen: dat wat echt belangrijk is in het leven doorgeven in iets creatief tastbaars, dat mensen raakt. Onder de ruimhartige en deskundige begeleiding van Jiska vertaalde ik dat vervolgens in een merkverhaal, een strategisch contentplan en een nieuw format voor mijn nieuwsbrief.
De basis daarvoor was hun Contentmodel, dat precies het haakje was wat ik zocht. Ik hou namelijk niet van angst- en ‘door de strot duw’-marketing. Ik geloof in relaties bouwen, samenwerken met en oprecht willen helpen van klanten. Het model geeft me houvast en structuur, focus en richting en volop inspiratie voor het slim uitdenken en maken van effectieve content. Met als resultaat meer rust in mijn hoofd, minder tijd kwijt met de ‘zakelijke’ kant van mijn bedrijf en meer ruimte voor mijn creativiteit. Daardoor kan ik meer klanten helpen en groeit mijn bedrijf, terwijl ik mag doen wat ik het liefst doe. En mijn ‘nieuwe’ nieuwsbrief? Die leverde meteen een aantal hele concrete aanvragen op!
Dus ben jij eraan toe om je bedrijf of product professioneel in de markt te zetten, zoek je daar hulp bij en ben je van de menselijke benadering, dan ben je bij Essencio aan het goede adres!
– Marloes van Zoelen
Beeldend kunstenaar | Schilderijen met betekenis
Marloes heeft bij ons meerdere branding- en contentcoachings op maat gevolgd: over haar merkverhaal, de inzet van het Essencio Contentmodel, het inrichten van haar nieuwsbrief, en de inzet van haar socialmediakanalen.
Blijf op de hoogte van nieuwe blogs over business & branding, die je bedrijf helpen groeien vanuit verbinding en vertrouwen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Wil je op strategische wijze aan de slag met de totale branding van je bedrijf? Dus niet alleen relevante inhoud delen, maar ook een goede huisstijl, uitgebreide beeldbank en vindbare website? Bekijk dan ons uitgebreide Brandingpakket. Hierin starten we bij de essentie van je bedrijf, en van daaruit ontwikkelen we een logo, huisstijl, website en uitgebreide strategie voor de kanalen waarop je actief bent. Want goede branding geeft je bedrijf groei, stabiliteit, rust, verbinding en vertrouwen voor de toekomst.